Nagy József: XXI. század és nevelés (Osiris tankönyvek, 2000)

Tartalomjegyzék

ÁTTEKINTŐ TARTALOMJEGYZÉK BEVEZETŐ ■ 7 Első rész ÁLTALÁNOS ALAPOK ■ 19 I. fejezet: KOMPONENSRENDSZER ÉS NEVELÉS • 21 2 . fejezet: KOMPETENCIA ÉS SZEMÉLYISÉG ■ 3 2 3 . fejezet: A SZEMÉLYISÉG ÖRÖKLÖTT KOMPONENSEI ■ 40 4. fejezet: SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS ■ 51 Második rész A KOGNITÍV KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE ■ 6 3 (Értelmi nevelés: értelmezésre nevelés) 5 . fejezet: KOGNITIVIZMUS ÉS AZ ÉRTELEM KIMŰVELÉSE • 6 6 6. fejezet: A KOGNITÍV RUTINOK PEDAGÓGIAI JELENTŐSÉGE ■ 8 0 7. fejezet: A KOGNITÍV KÉSZSÉGEK RENDSZERE ÉS FEJLŐDÉSE • 9 5 8. fejezet: A KOGNITÍV KÉPESSÉGEK RENDSZERE ÉS FEJLŐDÉSE ■ 107 9. fejezet: A KOGNITÍV MOTÍVUMOK RENDSZERE ÉS FEJLESZTÉSE ■ 127 10. fejezet: A KOGNITÍV KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE ■ 16 0 Harmadik rész A SZOCIÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE ■ 175 (Szociális nevelés: proszoclalitásra nevelés) II. fejezet: SZOCIÁLIS KOMPETENCIA ÉS PROSZOCIALITÁS ■ 178 12. fejezet: SZOCIÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÉS NEVELÉS • 19 2 13 . fejezet: A KÖTŐDÉSI HÁLÓ SZEREPE A NEVELÉSBEN ■ 2 07 14. fejezet: CSOPORTLÉTRE. SZERVEZETI ÉS TÁRSADALMI LÉTRE NEVELÉS ■ 218 15 . fejezet: AZ ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ SZOCIÁLIS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE • 23 0

Next