Balogh Jenő: A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben - Kérdőjel (Budapest, 1990)

Koncepcionális problémák

Végkonklúzióként azt ajánljuk, hogy a szakmai-elvi munkálatok irányuljanak a tantárgy szakmailag indokolt — a didaxis túlkapásaitól megszabadított — imágójának megalkotására, ami csak úgy sikerülhet, ha (a pedagó­giai integrációt legjobban szolgálva) a tárgyat saját autochton rendszerében vizsgáljuk és ebben is erősítjük meg. A formális didaxis idő- és energiarabló üresjáratait a tantárgy jellemét leginkább kifejező műhelyszellem szoríthatja csak ki. A mühelyi metodika bevezetése elsőrendű szakmai és közérdek. Még néhány szó A csapat, amelynek közreműködése nélkül kutatá­sunk a hipotézis állapotában maradt volna: Szalay József (a budapesti József Attila Gimnázium tanára). A kutatás kísérleteit példásan és eredményesen szervezte, irányította (s egy részüket maga végezte). KerczaFerencné (a budapesti Radnóti Miklós Gimná­zium tanára) végezte az 1—5. feladat valamennyi kísérletét három csoportban. Roppant türelmet és fi­gyelmet követelő munkája kiváló volt, a kutatás erre támaszkodott. Közel száz tanuló (akiket a munkalapokon csak egy­­egy betű képvisel) névtelenül, kitűnő teljesítménnyel vett részt a kísérletben — ók a valódi főszereplők. Bejegyzett segítőtársaink: Gonczlik Mihály né (rajztanár, Keszthely); Takácsné Török Mónika (rajztanár. Nyergesújfalu). 190

Next