Csapó Benő: A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése - Közoktatási kutatások (Budapest, 1988)
Csapó Benő a József Attila Tudományegyetem Pedagógiai Tanszékének adjunktusa, a neveléstudomány kandidátusa. Kutatómunkája elsősorban az oktatáselmélet különböző területeihez kapcsolódik. Közreműködik a megtanító stratégiák adaptálásában és hazai elterjesztésében (A mastery learning elmélete és gyakorlata, Magyar Pedagógia, 1978. 1. sz.; Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási intézmények alapozó tárgyaiban, szerk., Budapest, 1982; A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban, Budapest, 1988). A kognitív fejlődés egyes konkrét területeinek vizsgálatán (A kombinatív képesség és értékelésének feltételei, Szeged, 1979; A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál, társszerzővel, Szeged, 1985) túl a pedagógiai értékelés elméleti kérdéseivel foglalkozik (A kritérium-orientált értékelés, Magyar Pedagógia 1988. 2. sz.). A könyvben bemutatott vizsgálat folytatásaként a gondolkodás műveleti képességeinek iskolai fejlesztésével kapcsolatos kísérleteket végez (A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében, Pedagógiai Szemle, 1987. 7-8. sz.; A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában, Pedagógiai Szemle, 1987. 9. sz.).