Csapó Benő: A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése - Közoktatási kutatások (Budapest, 1988)

Csapó Benő a József Attila Tudományegyetem Pe­dagógiai Tanszékének adjunktusa, a neveléstudo­mány kandidátusa. Kutatómunkája elsősorban az oktatáselmélet különböző területeihez kapcsolódik. Közreműködik a megtanító stratégiák adaptálásá­ban és hazai elterjesztésében (A mastery learning el­mélete és gyakorlata, Magyar Pedagógia, 1978. 1. sz.; Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási in­tézmények alapozó tárgyaiban, szerk., Budapest, 1982; A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőok­tatásban, Budapest, 1988). A kognitív fejlődés egyes konkrét területeinek vizs­gálatán (A kombinatív képesség és értékelésének feltételei, Szeged, 1979; A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál, társszerzővel, Sze­ged, 1985) túl a pedagógiai értékelés elméleti kérdéseivel foglalkozik (A krité­rium-orientált értékelés, Magyar Pedagógia 1988. 2. sz.). A könyvben bemutatott vizsgálat folytatásaként a gondolkodás műveleti képességeinek iskolai fejlesz­tésével kapcsolatos kísérleteket végez (A gondolkodás fejlesztése az iskolai tan­tárgyak keretében, Pedagógiai Szemle, 1987. 7-8. sz.; A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában, Pedagógiai Szemle, 1987. 9. sz.).

Next