Csepeli György: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 6. (Budapest, 1976)

Csepeli György-Hegedűs T. András- Kozma Tamás AZ OKTATÁSÜGYI SZERVEZETKUTATÁS LEHETŐSÉGEI Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 6. A gyermekkor első nevelési intézményei­től a munkahelyig számos szervezet ad kere­tet életünknek. Az utóbbi években Magyar­­országon is megnőtt a marxista társadalom­­tudományi érdeklődés a szervezet mint tár­sadalmi jelenség iránt. Az oktatásügyet érintő társadalomtudományi kutatások sem kerül­hetik meg az oktatási intézmények és szer­vezetek problémáit. Ez a kötet az elméleti kutatások és empi­rikus vizsgálatok első eredményeit teszi közzé az oktatásügyi szervezetkutatás köréből. Az itt publikált vizsgálatok az iskolát nemcsak oktatásügyi-pedagógiai, hanem egyúttal tár­sadalmi képződménynek is tekintik, és né­hány példán keresztül elemzik az iskola és az abban működő csoportok, az iskola és köz­vetlen környezete, valamint az iskola és a tanügyigazgatási rendszer kapcsolatait. A kötet segítséget jelent a témával foglal­kozó kutatóknak, és egyben a pedagógiai gyakorlat számára is értékes információkat nyújt az iskola és környezete kapcsolatának megvilágításával. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next