Csepeli György: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 6. (Budapest, 1976)
Csepeli György-Hegedűs T. András- Kozma Tamás AZ OKTATÁSÜGYI SZERVEZETKUTATÁS LEHETŐSÉGEI Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 6. A gyermekkor első nevelési intézményeitől a munkahelyig számos szervezet ad keretet életünknek. Az utóbbi években Magyarországon is megnőtt a marxista társadalomtudományi érdeklődés a szervezet mint társadalmi jelenség iránt. Az oktatásügyet érintő társadalomtudományi kutatások sem kerülhetik meg az oktatási intézmények és szervezetek problémáit. Ez a kötet az elméleti kutatások és empirikus vizsgálatok első eredményeit teszi közzé az oktatásügyi szervezetkutatás köréből. Az itt publikált vizsgálatok az iskolát nemcsak oktatásügyi-pedagógiai, hanem egyúttal társadalmi képződménynek is tekintik, és néhány példán keresztül elemzik az iskola és az abban működő csoportok, az iskola és közvetlen környezete, valamint az iskola és a tanügyigazgatási rendszer kapcsolatait. A kötet segítséget jelent a témával foglalkozó kutatóknak, és egyben a pedagógiai gyakorlat számára is értékes információkat nyújt az iskola és környezete kapcsolatának megvilágításával. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST