F. Várkonyi Zsuzsa: Tájékozottság és kompetencia. Óvodáskorúak személyiséglélektani vizsgálata - Pszichológia a gyakorlatban 36. (Budapest, 1978)

F. VÁRKONYI ZSUZSA TÁJÉKOZOTTSÁG ÉS KOMPETENCIA Óvodáskorúak személyiséglólektani vizsgálata (Pszichológia a gyakorlatban 36.) A szerző az óvodáskorúak személyisé­gét vizsgálja abból a szempontból, hogy adott viselkedési, illetve játék­­helyzetben milyen sajátosságokat mu­tatnak, s mennyiben felel ez meg a nor­mális életkori sajátosságoknak. Mivel az öt—hat éves gyermek szülői kap­csolata még igen szoros, e függőség minősége nagymértékben segíti vagy gátolja a gyerek önállóságát, bizton­ságérzetét, erősíti vagy csökkenti a szorongás és az agresszió szerepét a helyzetek pozitív szociális megoldásá­ban. Tájékozottságuk felmérése, a CAT-próba felvétele és más kérdőívek alkalmazása után a szerző összegezi kutatásai eredményét, amelyet pszi­chológusok, pedagógusok, de kisgyer­mekeiket korszerűen nevelni kívánó szülők is haszonnal tanulmányoz­hatnak. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST PSZICHOLÓGIA > i 8 & t-1 и? bd > £ F. VÁRKONYI ZSUZSA TÁJÉKOZOTTSÁG ÉS KOMPETENCIA ÓVODÁSKORÚAK SZEMÉLYISÉGLÉLEKTANI VIZSGÁLATA

Next