Ferge Zsuzsa: Az iskolarendszer és az iskolai tudás társadalmi meghatározottsága - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 4. (Budapest, 1976)
Ferge Zsuzsa AZ ISKOLARENDSZER ÉS AZ ISKOLAI TUDÁS TÁRSADALMI MEGHATÁROZOTTSÁGA Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 4. A szerző a jelenlegi iskolarendszer kialakulásának néhány fontos történeti előzményére hívja fel a figyelmet, és lényeges következtetéseket von le a történeti struktúra és az iskolában oktatott tananyag összefüggéséből. A mai iskolarendszer egyik legáltalánosabb jelenségének a merevséget tartja, mely áthatja az oktatott anyagot, befolyásolja az alkalmazott módszereket, a társadalmi csoportok mobilitását, sőt a szocializáció egész folyamatát is. A szerző végül felvázol egy koncepciót, amely csökkentené a mai iskolarendszer problémáit. A könyv az oktatással foglalkozó szakemberek számára rendkívül tanulságos, de hasznos és érdekes olvasmány a közoktatás iránt érdeklődő nagyközönség számára is. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST