Forray R. Katalin: Társadalmunk és középiskolája - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 20. (Budapest, 1988)

TÁRSADALMUNK ÉS KÖZÉPISKOLÁJA Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 20. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST Forray R. Katalin A szerző mai társadalmunk középiskolai oktatásának kiterjedését, állapotát, a lakos­sági igényeket és mindazokat a tényezőket és motívumokat vizsgálja, melyek a művelődés e szintjét szembeötlően vagy rejtetten befolyá­solják. Módszere sajátosan „extenzív”: nem az iskolák belső, tartalmi viszonyait kutatja, hanem azt a társadalmi—szociológiai­­ökológiai teret, melyben az iskolák történel­mileg kialakultak, vagy a gyors, „voluntaris­ta” fejlesztés következtében elhelyezkednek. Az elmúlt évtizedek városfejlődése és iparte­lepítése; a falusi—tanyai körzetek kulturális ellátottsága; az igények ellentmondásokat kikényszeritő ereje mind nyomot hagyott a középfokú oktatási intézményeken, meg­becsültségükön, preferáltságukon. Forray R. Katalin munkája nem csak tartal­milag hoz számos új felismerést: megírása, bizonyító rendszere is rendkívül gondos, élve­zetes. A munkát az állami tervezés szintjén dolgozó szakembereken kívül a legkisebb helységek iskolaszervezői is haszonnal olvas­hatják.

Next