Havas Péter: A természettudományos fogalmak alakulása. Vizsgálatok alsó tagozatos tanulók körében - Pszichológia a gyakorlatban 39. (Budapest, 1980)

HAVAS PÉTER A TERMÉSZETTUDOMÁNYOS FOGALMAK ALAKULÁSA Vizsgálatok alsó tagozatos tanulók körében (Pszichológia a gyakorlatban 39.) Vajon képesek-e megérteni a kis­iskolások az élet természettudományos alapfogalmát? Miért tekintik az óvo­dások az önmaguktól mozgó dolgokat élőnek ? Az alsó tagozatos gyerekek többsége miért nem tartja élőlények­nek a növényeket ? A szerző, miközben választ keres e kérdésekre, áttekinti a gyermekek fogalomalkotásával és ér­telmi fejlődésével kapcsolatos elméle­teket, bemutatja a természettudomá­nyos alapfogalmak korai kialakításá­nak egyik lehetséges módját. A fogalomalkotás célszerű megter­vezésével, az értelmi fejlesztéssel, a természettudományos nevelés korsze­rű megvalósításával foglalkozó könyv áttekinti egy kísérleti természettudo­mányos tantárgy, a természetismeret ,,élő”-fogalom kialakításával és fej­lesztésével kapcsolatos fejezeteit. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST

Next