Havas Péter: A természettudományos fogalmak alakulása. Vizsgálatok alsó tagozatos tanulók körében - Pszichológia a gyakorlatban 39. (Budapest, 1980)
HAVAS PÉTER A TERMÉSZETTUDOMÁNYOS FOGALMAK ALAKULÁSA Vizsgálatok alsó tagozatos tanulók körében (Pszichológia a gyakorlatban 39.) Vajon képesek-e megérteni a kisiskolások az élet természettudományos alapfogalmát? Miért tekintik az óvodások az önmaguktól mozgó dolgokat élőnek ? Az alsó tagozatos gyerekek többsége miért nem tartja élőlényeknek a növényeket ? A szerző, miközben választ keres e kérdésekre, áttekinti a gyermekek fogalomalkotásával és értelmi fejlődésével kapcsolatos elméleteket, bemutatja a természettudományos alapfogalmak korai kialakításának egyik lehetséges módját. A fogalomalkotás célszerű megtervezésével, az értelmi fejlesztéssel, a természettudományos nevelés korszerű megvalósításával foglalkozó könyv áttekinti egy kísérleti természettudományos tantárgy, a természetismeret ,,élő”-fogalom kialakításával és fejlesztésével kapcsolatos fejezeteit. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST