Justné Kéry Hedvig: Az óvodás korú gyermekek gondolkodási sajátosságai. A tartalom és a kérdések szerepe az óvodás korú gyermekek gondolkodásában - Pszichológia a gyakorlatban 12. (Budapest, 1968)
PSZICHOLÓGIA JUSTNÉ KÉRY HEDVIG AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEK GONDOLKODÁSI SAJÁTOSSÁGAI (Pszichológia a gyakorlatban 12.) A gyermeki gondolkodás megismerése tudományos előfeltétele annak, hogy meg tudjuk határozni a szellemi fejlődést legcélszerűbben elősegítő tennivalókat, az ismeretnyújtás mennyiségi és minőségi problémáit. A szerző az óvodás korú gyermek gondolkodási sajátosságait vizsgálja. Különböző természetű és nehézségi fokú történetek előadásával, a kérdéscsoportokra kapott válaszokból — törvényszerűen — a gyermek magasabb, illetve alacsonyabb rendű gondolkodási teljesítményére következtet. Egyenes arányú megfelelést tapasztal a szélesebb körű, a szilárd ismeretanyag és a magasabb rendű gondolkodási műveletek, fordított arányú megfelelést a gyermek értelmi színvonalát meghaladó ismeretanyag és az erről tudakozódó kérdések kiváltotta gondolkodási műveletek között. Pszichológiai és pedagógiai vonatkozásai miatt az értekezés mindenki számára érdekes, aki gyermekekkel foglalkozik. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST L iО tr4 bd> Z JUSTNÉ KÉRY HEDVIG AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEK GONDOLKODÁSI SAJÁTOSSÁGAI