Kóbor Enikő: Vizsgafeszültség és egyetemi teljesítmény - Pszichológia a gyakorlatban 19. (Budapest, 1972)
KÓBOR ENIKŐ VIZSGAFESZÜLTSÉG ÉS EGYETEMI TELJESÍTMÉNY Kóbor Enikó VIZSGAFESZÜLTSÉG ÉS EGYETEMI TELJESÍTMÉNY A vizsgahelyzet főszereplője — és ezáltal a vizsgával járó érzelmi és intellektuális teher hordozója is — az egyetemi hallgató. Érdeke a produktivitás, hiszen évközi munkája és vizsgái teljesítménye kerül értékelésre. A teljesftőképes tudás, a vizsgái produktivitás alapvető feltételei közé tartozik a hallgató felkészítése, felkészülése, tanulási stílusa, munkaszervezése, intelligenciája, vizsgaizgalma, a vizsga légköre stb. A kötet a műegyetemi hallgatók körében végzett, e problémákkal kapcsolatos vizsgálatok eredményeit elemzi. Beszámol — a hallgatói vélemények tükrében — különböző szervezési-szervezeti kérdésekről, a tanár vizsgáztatói stílusáról, a vizsgastresszről. E motívumok feltárásával a szerző a hallgatók nagyobb produktivitását, az alkotó gondolkodás és munka jobb kiaknázását akarta elősegíteni. A könyv nagy érdeklődésre tarthat számot a felsőoktatásban működő pedagógusok, a nevelés- és oktatáslélektan iránt érdeklődő olvasók és elsősorban az egyetemi hallgatók körében. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST-> i О &trdd