Lénárd Ferenc: A közoktatás fejlesztése és a pszichológia - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 13. (Budapest, 1979)

Lénárd Ferenc A KÖZOKTATÁS FEJLESZTÉSE ÉS A PSZICHOLÓGIA Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 13. Közoktatásunk fejlesztésének egyik feltétele, hogy megfelelő iskolarendszerünk legyen és korszerű tanterveket dolgozzunk ki. Nem kevésbé fontos feltétele azonban az is, hogy megfelelő tanítási, nevelési módszereket al­kalmazzunk a korszerű tantervek megvaló­sítása során. A szerző ezzel a második fel­tétellel kapcsolatban villantja fel azokat a fő témákat, amelyek a közoktatás „emberi”, pszichológiai szempontjainak érvényesítésé­ben szem előtt tartandók. Ilyen témák: a ké­pességfejlesztés feltételei, a tanulás motivá­ciója, az egyéni tanulás az osztályközösség­ben. Külön fejezetben mutatja be azokat a közoktatás fejlesztésében rejlő ellentmondáso­kat, melyeknek feloldása nélkül csak nagy nehézségek árán juthatunk előbbre. Könyvé­ben mindenütt megmutatkozik az az opti­mizmus, amely szükséges ahhoz, hogy isko­láinkban eredményesebben, hatékonyabban oktathassunk-nevelhessünk. AKADÉMIAI KIADÓ • BUDAPEST

Next