Lénárd Ferenc: A közoktatás fejlesztése és a pszichológia - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 13. (Budapest, 1979)
Lénárd Ferenc A KÖZOKTATÁS FEJLESZTÉSE ÉS A PSZICHOLÓGIA Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 13. Közoktatásunk fejlesztésének egyik feltétele, hogy megfelelő iskolarendszerünk legyen és korszerű tanterveket dolgozzunk ki. Nem kevésbé fontos feltétele azonban az is, hogy megfelelő tanítási, nevelési módszereket alkalmazzunk a korszerű tantervek megvalósítása során. A szerző ezzel a második feltétellel kapcsolatban villantja fel azokat a fő témákat, amelyek a közoktatás „emberi”, pszichológiai szempontjainak érvényesítésében szem előtt tartandók. Ilyen témák: a képességfejlesztés feltételei, a tanulás motivációja, az egyéni tanulás az osztályközösségben. Külön fejezetben mutatja be azokat a közoktatás fejlesztésében rejlő ellentmondásokat, melyeknek feloldása nélkül csak nagy nehézségek árán juthatunk előbbre. Könyvében mindenütt megmutatkozik az az optimizmus, amely szükséges ahhoz, hogy iskoláinkban eredményesebben, hatékonyabban oktathassunk-nevelhessünk. AKADÉMIAI KIADÓ • BUDAPEST