Nagy Attila: A több könyvű oktatás hatása. Beszámoló egy gimnáziumi kísérletről - Pszichológia a gyakorlatban 35. (Budapest, 1978)

1828—1978 MEGJELENT AZ AKADÉMIAI KÖNYVKIADÁS 150. ÉVÉBEN NAGY ATTILA A TÖBB KÖNYVÜ OKTATÁS HATÁSA Beszámoló egy gimnáziumi kísérletről (Pszichológia a gyakorlatban '.15.) A szerző 1970 — 74 között kísérletet folytatott a gimnázium I—IV. osztá­lyában a magyar irodalom, a fizika és más tárgyak területén. A tanulóknak egyrészt az egzakt igazat, másrészt a jelenség sokszínűségének, több oldalá­nak jellegzetességeit kellett azonos, hasonló és ellentétes vélemények, ál­láspontok, hangsúlyok és stiláris maga­tartások közepette megragadni. Kor­szerű pszichológiai mérések alkal­mazásával vizsgálja a mű a pedagógiai munka eredményességét, eredményeit és kételyeit pedig igen tanulságosan fogalmazza meg, és ezzel hasznos min­tát és ösztönzést nyújt nemcsak a kísérletező, hanem az igényes gyakor­lati munkát végző pedagógusnak is. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST PSZICHOLÓGIA > О О & fcd > NAGY ATTILA A TÖBB KÖNYYŰ OKTATÁS HATÁSA BESZÁMOLÓ EGY GIMNÁZIUMI KÍSÉRLETRŐL

Next