Nagy József: A kompenzáló beiskolázási modell - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 2. (Budapest, 1974)

Nagy József A KOMPENZÁLÓ beiskolázási MODELL Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 2. Az iskolarendszer ősi problémája, hogy egy pedagógus 20 — 40 különböző fejlettségű és hajlamú gyermeket nevel egyidejűleg. A szer­ző abból indul ki, hogy az általános iskolában azért vannak bukottak, közepesek és kiváló­ak, mert a hagyományos iskolarendszer képte­len figyelembe venni az iskolába lépő gyerme­kek különböző szintjét. A szerző átfogó képet nyújt a nemzetközi megoldási kísérletekről, elemzi az iskola­­érettségi szelekció, a homogén osztályok és csoportok problémáját, megvizsgálja az óvo­da iskolaelőkészítő funkciójának lehetősé­geit és korlátáit, az ún. iskolaelőkészítés főbb formáit, végül a retardáció és prevenció kér­déseit. Végső következtetése, hogy a hagyo­mányos beiskolázási rendszer nem maradhat fenn a jövő iskolájában, és az eddigi kísérletek előkészítették a talajt egy új, preventív kom­penzálás megvalósítására képes beiskolázási modell kidolgozásához. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next