Neményiné Gyimesi Ilona: Hogyan kommunikáljunk tárgyalás 1 elkerülhető csapdák az üzleti komn (Budapest, 2017)

Ötödik fejezet. Függelék

DIÁKOKBÓL TRÉNER-OKTATÓK Kriskó Edina8 Tréning és élethivatás Az ember 18 évesen még nem sejti, hogy mekkora hatással lehet egyetlen könyv az életére. Én körülbelül ennyi idős voltam, amikor először vettem kézbe Neményiné Gyimesi Ilona Kommunikáció a tárgyalásban című főiskolai jegyzetét. Évek óta ott volt a polcon a kis zöld könyv egy édesanyám­nak dedikált példánya, olykor bele is lapoztam, de még nem jött el az ideje, hogy komolyan tanuljak belőle. Ez csak ak­kor következett be, amikor középiskolai magyar tanárnőm elhatározta (1998-ban), hogy a heti öt magyar nyelv és iro­dalom órából egyet a kommunikációnak szentel. Ez indított arra, hogy mint eminens tanuló osztálytársaim előtt járjak. „Ica könyve” beváltotta a hozzá fűzött reményeket, egy év múlva már az egyetemi jelentkezési lapot töltöttem ki, s az első helyen megjelölt intézmény az akkor még József Attila (ma Szegedi) Tudományegyetem lett, a célállomás pedig a kommunikáció szak. Innentől kezdve nem volt megállás, 2006- ban már a Pécsi Tudomány Egyetem bölcsészkarának hallgató­ja voltam a Horányi Özséb professzor vezette Kommunikáció Doktori Programban. Még ugyanezen az őszön elkezdtem ta­nítani a Gábor Dénes Főiskolán, s 2010-ben a Budapesti Gaz­dasági Főiskola Külkereskedelmi Karára kerültem. Eljutottam a „bölcsőhöz”, a kommunikációs tréningek hazai meghono­sítóinak szakmai műhelyébe. Hálás vagyok azért, hogy olyan szakembereket ismerhettem meg, és tanulhattam tőlük, mint Neményiné Gyimesi Ilona és Fodor László. Egy valamikori 274 ÖTÖDIK FEJEZET 8 Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Kar, Emberi Erőforrás Intézet adjunktusa

Next