Sándor Imre: A reklám és funkciói a szocialista gazdaságban - A szocialista vállalat 9. (Budapest, 1979)
A szocialista vállalat A REKLÁM ÉS FUNKCIÓI A SZOCIALISTA GAZDASÁGBAN A könyv elkészítésével a szerző arra vállalkozott, hogy a vállalati kommunikációt átfogóan elemezze, s ezzel segítse a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok reklám- és kapcsolatszervező (PR) tevékenységének közgazdasági érdekű fejlesztését. A kommunkációt a vállalat által tudatosan kibocsátott, valamint a vállalat akaratától, befolyásától független, de arra vonatkozó és ható információk egységeként, mint pólusok közötti közlési folyamatot értelmezi. Ä könyv három fő részből áll. Az első rész a vállalati kommunikáció általános és specifikus jellemzőivel foglalkozik. Összekapcsolja a kommunikációt a szocialista vállalat alapfunkcióival, bemutatva a piaci funkcióhoz történő szerves kötődését és a többi funkcióhoz való indirekt kapcsolódását. A fejezet a vállalati kommunikáció történeti fejlődésének, cél- és eszközrendszerének vizsgálatával zárul. A második rész konkrét, célra orientált kutatásokra támaszkodva tárgyalja a fogyasztók rekláminformáció-befogadóképességét. Lényegesek és a vállalati szakemberek számára is hasznosak azok a megállapítások, amelyek a fogyasztók információ-igényével és a fogyasztói reklámigény termékorientációjával, továbbá a fogyasztói befolyásolhatóság mértékével kapcsolatosak. Részletesen foglalkozik a szerző a legfontosabb reklámeszközök hatásmechanizmusával, amely az optimális eredmény eléréséhez nyújt fontos támpontokat. AKADÉMIAI KIADÓ. BUDAPEST