Sándor Imre: A reklám és funkciói a szocialista gazdaságban - A szocialista vállalat 9. (Budapest, 1979)

A szocialista vállalat A REKLÁM ÉS FUNKCIÓI A SZOCIALISTA GAZDASÁGBAN A könyv elkészítésével a szer­ző arra vállalkozott, hogy a vállalati kommunikációt átfogó­an elemezze, s ezzel segítse a fo­gyasztási cikkeket gyártó válla­latok reklám- és kapcsolatszervező (PR) tevékenységének közgazda­­sági érdekű fejlesztését. A kom­­munkációt a vállalat által tu­datosan kibocsátott, valamint a vállalat akaratától, befolyásá­tól független, de arra vonatkozó és ható információk egységeként, mint pólusok közötti közlési folyamatot értelmezi. Ä könyv három fő részből áll. Az első rész a vállalati kom­munikáció általános és speci­fikus jellemzőivel foglalkozik. Összekapcsolja a kommuniká­ciót a szocialista vállalat alap­funkcióival, bemutatva a piaci funkcióhoz történő szerves kötő­dését és a többi funkcióhoz való indirekt kapcsolódását. A feje­zet a vállalati kommunikáció történeti fejlődésének, cél- és eszközrendszerének vizsgálatá­val zárul. A második rész konkrét, célra orientált kutatásokra támasz­kodva tárgyalja a fogyasz­tók rekláminformáció-befogadó­képességét. Lényegesek és a vállalati szakemberek számára is hasznosak azok a megállapí­tások, amelyek a fogyasztók információ-igényével és a fo­gyasztói reklámigény termék­orientációjával, továbbá a fo­gyasztói befolyásolhatóság mér­tékével kapcsolatosak. Részle­tesen foglalkozik a szerző a leg­fontosabb reklámeszközök ha­tásmechanizmusával, amely az optimális eredmény eléréséhez nyújt fontos támpontokat. AKADÉMIAI KIADÓ. BUDAPEST

Next