Sántha Pál: Az iskola és a művelődési otthon együttműködése - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 7. (Budapest, 1976)

AZ ISKOLA ÉS A MŰVELŐDÉSI OTTHON EGYÜTTMŰKÖDÉSE Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 7. SÁNTHA PÁL A közoktatási és közművelődési intézmé­nyek együttműködése napjainkban igen lénye­ges feladattá vált. A szerző ennek az együtt­működésnek a problémáit vizsgálja a nevelés­­szociológia módszereivel. Tanulmánya min­denekelőtt az iskoláknak a művelődési ott­honokkal való partnerkapcsolatát elemzi. Széleskörű kutatás alapján megállapítja, hogy a tanulók tömeges jelenléte a művelődési otthonokban a diákéletmód fontos új jelen­sége, amely a programok és a résztvevők sok­félesége következtében ellentmondásokkal terhes ugyan, alapjában azonban kedvező ne­velési lehetőségeket kínál. Az iskolák pedig, ha a kor követelményeit felismerve a perma­nens önművelés megalapozásán munkálkod­nak, olyan kulturált szabadidő-szokásokat is elsajátíttatnak diákjaikkal, amelyek túlélik az iskolaéveket. Az iskolák és a művelődési otthonok hatékony együttműködése tehát szükségszerű is, lehetséges is. A kötet elsősorban pedagógusokhoz és népművelőkhöz szól. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next