Sántha Pál: Az iskola és a művelődési otthon együttműködése - Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 7. (Budapest, 1976)
AZ ISKOLA ÉS A MŰVELŐDÉSI OTTHON EGYÜTTMŰKÖDÉSE Neveléstudomány és társadalmi gyakorlat 7. SÁNTHA PÁL A közoktatási és közművelődési intézmények együttműködése napjainkban igen lényeges feladattá vált. A szerző ennek az együttműködésnek a problémáit vizsgálja a nevelésszociológia módszereivel. Tanulmánya mindenekelőtt az iskoláknak a művelődési otthonokkal való partnerkapcsolatát elemzi. Széleskörű kutatás alapján megállapítja, hogy a tanulók tömeges jelenléte a művelődési otthonokban a diákéletmód fontos új jelensége, amely a programok és a résztvevők sokfélesége következtében ellentmondásokkal terhes ugyan, alapjában azonban kedvező nevelési lehetőségeket kínál. Az iskolák pedig, ha a kor követelményeit felismerve a permanens önművelés megalapozásán munkálkodnak, olyan kulturált szabadidő-szokásokat is elsajátíttatnak diákjaikkal, amelyek túlélik az iskolaéveket. Az iskolák és a művelődési otthonok hatékony együttműködése tehát szükségszerű is, lehetséges is. A kötet elsősorban pedagógusokhoz és népművelőkhöz szól. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST