Szabó Kálmán (szerk.): A vállalat kereskedelmi funkciói - A szocialista vállalat 4. (Budapest, 1975)
A szocialista vállalat A VÁLLALAT KERESKEDELMI FUNKCIÓI Ez a kötet negyedik része egy ötkötetes sorozatnak, mely a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Jubileumi Ülésszakán elhangzott, „A szocialista vállalat” kutatási főirány keretébe tartozó előadásokat tartalmazza. A kötetbe felvett előadások a vállalat piaci funkcióival, a piacbefolyásolás eszközeivel, módjaival, a piaci stratégia kialakításával foglalkoznak. A vállalati rugalmasság nagymértékben függvénye a piaci kapcsolatok rendszerének, megalapozott marketing-stratégia kialakításának és megfelelő színvonalon való alkalmazásának. Részletes kifejtésre kerülnek a piacképesség belső feltételei, a tudatos kockázatvállalás kritériumai, az általános konjunktúra-kutatás kérdései, a vállalati prognóziskészítés módszertani problémái. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST