Tamás Attila: A költői műalkotás fő sajátosságai (Budapest, 1972)

Tartalom

„Deformálás” — vagy formálás? 194 Nagyobb szókapcsolatok a költői műalkotásban—grammatikai­logikai alárendeltség és viszonylagos önállóság szempontjából nézve 198 Nem-akusztikai motívumok a költői műalkotásban 203 Akusztikai motívumok alapfunkciói és a költői alkotás „dallama” 206 A nyelvi anyagban formát kapó gondolatok funkciója a költői műben 214 A fölidézett érzelmek jelenléte — és a versstruktúra bonyolult­ságának némely problémái 219 A költői műalkotás mint egész 226 Még egyszer a konkrét-egyedi és az általános-jelképes egységéről 226 A költői mű „megértésének” folyamata 229 A költői műalkotás érték-problémái: művésziség és közvetlen nyelvi jelentésfunkciók viszonya 234 Függelék 239 I. 239 П. 245 József Attila: Téli éjszaka (Műelemzés) 250 József Attila Ódájának motívumrendszeréről 260 Picasso: Guernica (Műelemzés) 271 M. Grünewald: Az isenheimi oltárkép részlete (Műelemzés) 274 7

Next