Tóth Albert: A pedagógiai vezetés stílusa - Pszichológia a gyakorlatban 45. (Budapest, 1985)

TÓTH ALBERT A PEDAGÓGIAI VEZETÉS STÍLUSA Pszichológia a gyakorlatban 45. A pedagógus oktató-nevelő munkája egyszer­smind egy bizonyos irányító-vezetői magatar­tás megnyilvánulása is; s bár nem ismerünk egyetlen optimális magatartást, mégis nagy tanulsággal jár annak tisztázása, hogy sikeres, kedvelt pedagógusok milyen vezetői magatar­tástípusokkal jellemezhetők, s milyennel azok, akik e hivatást szürkébben, közepes színvonalon művelik. A szerző 15—15 kiváló, illetve közepes minősítésű gyakorló pedagógus elvi-elméleti és gyakorlati működését, valamint döntési gya­korlatát méri fel többféle kérdőív segítségé­vel. A kapott válaszok csoportosítása, egy­mással való szembesítése révén a pedagógiai személyiség nehezen definiálható gazdagsága, a pedagógiai szituációk többrétüsége tárul fel. A kötet tanulmányozása, felméréseinek meg­ismétlése vagy módosítása más és más iskolai közegben a pedagógiai önismeret további elmélyítéséhez vezethet. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST

Next