Tóth Béla: Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén - Pszichológia a gyakorlatban 11. (Budapest, 1967)
DR. TÖTH BÉLA IRODALMI ÉRDEKLŐDÉS AZ OLVASÁSTANULÁS KEZDETÉN (Pszichológia a gyalcorlatban 11.) A szellemi fejlődés hosszan tartó folyamatában kétségen kívül az a legjelentősebb esemény, amikor a gyermek megtanul olvasni, hiszen a betűk ismerete nyitja meg az utat az irodalomhoz, a betűk összeolvasása és értelmének felfogása az, amely a művelődés határait szinte korlátlanul kiterjeszti. Az ember és az irodalom kapcsolatának erről a viszonylag rövid időszakáról mindmáig keveset tudunk, épp ezért rendkívüli érdeklődésre tarthat számot Tóth Béla könyve, amelyben a szerző csaknem ezer 6—8 éves gyermek egyéni vizsgálata alapján tárja fel e kapcsolat jellemző vonásait. A kötet a pszichológiai elemzések pedagógiai következtetéseivel zárul. Ezen belül számos gyakorlati útmutatással szolgál a legfiatalabb iskolások korszerű irodalmi neveléséhez. AKADÉMIAI KIADÓ BUDA PEST > > ЯО &tr 4 w >Z ■ PSZICHOLÓGIA ' y4:;-;- v-y/ . - ■ y.-.v.w-"? ул.-.. DR. TÓTH BÉLA IRODALMI ÉRDEKLŐDÉS AZ OLVASÁSTANULÁS KEZDETÉN