Veszprémi László: Az értékelés és osztályozás korszerűsítésének kérdései (Budapest, 1981)

VESZPRÉMI LÁSZLÓ AZ ÉRTÉKELÉS ÉS OSZTÁLYOZÁS KORSZERŰSÍTÉSÉNEK KÉRDÉSEI Az értékelés és osztályozás témája mindenkor fontos kérdése volt a pedagógiának, ma pedig kiváltképpen aktuálissá vált. Ezt az a körülmény is magyarázza, hogy új társadalmi viszonyok között, új társadalmi igények korrelációjában, új fejlődési periódusban és az értékelés új lehe­tőségeinek perspektíváiban merülnek fel korsze­rűsítésének módozatai. A szerző munkájában ezt az időszerű és a közoktatásügy szempontjából rendkívül aktuális kérdést tette konkrét vizsgá­latok tárgyává; olyan kérdést, mely az 1972. évi oktatásügyi párthatározatnak megfelelően is a pedagógiai kutatás fő vonalába tartozik. Veszprémi László sokévi kutatás eredményeit foglalja össze, áttekinti az iskolai osztályozás történetét, és bemutatja a probléma felvetődését világszerte. Taglalja a helyesnek elismert értéke­lés, osztályozás ismérveit, részletesen tárgyalja a tanulók, a pedagógusok és szülők elvárásait a tanulmányi teljesítmény értékelésével kapcso­latban. A munka a gyakorló pedagógusok széles táborának érdeklődésére tarthat számot. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST

Next