Vida Sándor: A védjegy pszichológiai és jogi megközelítésben - Pszichológia a gyakorlatban 44. (Budapest, 1985)

VIDA SÁNDOR A VÉDJEGY PSZICHOLÓGIAI ÉS JOGI MEGKÖZELÍTÉSBEN Pszichológia a gyakorlatban 44. A termékek piaci versenyében — mintegy a piaci pozíciók csúcsán — helyezkednek el a védjegyek, a kereskedelem e történeti-társa­dalmi szimbolikus képződményei. Hatalmas anyagi-erkölcsi erőt képvisel egy-egy már be­vett, széles körben ismert védjegy: ezért a szín­re lépő új kereskedelmi partnernek ezzel min­dig számot kell vetnie. Vida Sándor a pszichológiai szakértő szem­szögéből mutatja be a védjegyek közötti jogi konfliktusok hátterét az USA-ból s az NSZK- ból származó tanulságos példákon. Arra ösz­tönzi a magyar kül- és belkereskedelem ille­tékeseit, a marketingszakembereket, hogy bát­ran alkalmazzák a reklámtechnikában és a piackutatásban a legkorszerűbb módszereket. Többek között védjék meg — mint az NSZK- beli nagy feltűnést keltett „piros-fehér-zöld” címkés szalámiperben — a már jól működő, patinás védjegyeket; s a pszichológia segítsé­gével munkáljanak ki újabb nagy hatású és forgalmat növelő áruemblémákat. Mivel a könyv a fogyasztói véleménykutatá­son és a bírósági gyakorlaton keresztül be­pillantást ad a tőkés piac mechanizmusába, a védjegyeknek azon belül elfoglalt gazdasági szerepébe, a pszichológusokon és a jogászo­kon kívül a marketingszakemberek és a kül­kereskedelmi üzletkötők számára is hasznos ismereteket nyújt. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST

Next