Vida Sándor: A védjegy pszichológiai és jogi megközelítésben - Pszichológia a gyakorlatban 44. (Budapest, 1985)
VIDA SÁNDOR A VÉDJEGY PSZICHOLÓGIAI ÉS JOGI MEGKÖZELÍTÉSBEN Pszichológia a gyakorlatban 44. A termékek piaci versenyében — mintegy a piaci pozíciók csúcsán — helyezkednek el a védjegyek, a kereskedelem e történeti-társadalmi szimbolikus képződményei. Hatalmas anyagi-erkölcsi erőt képvisel egy-egy már bevett, széles körben ismert védjegy: ezért a színre lépő új kereskedelmi partnernek ezzel mindig számot kell vetnie. Vida Sándor a pszichológiai szakértő szemszögéből mutatja be a védjegyek közötti jogi konfliktusok hátterét az USA-ból s az NSZK- ból származó tanulságos példákon. Arra ösztönzi a magyar kül- és belkereskedelem illetékeseit, a marketingszakembereket, hogy bátran alkalmazzák a reklámtechnikában és a piackutatásban a legkorszerűbb módszereket. Többek között védjék meg — mint az NSZK- beli nagy feltűnést keltett „piros-fehér-zöld” címkés szalámiperben — a már jól működő, patinás védjegyeket; s a pszichológia segítségével munkáljanak ki újabb nagy hatású és forgalmat növelő áruemblémákat. Mivel a könyv a fogyasztói véleménykutatáson és a bírósági gyakorlaton keresztül bepillantást ad a tőkés piac mechanizmusába, a védjegyeknek azon belül elfoglalt gazdasági szerepébe, a pszichológusokon és a jogászokon kívül a marketingszakemberek és a külkereskedelmi üzletkötők számára is hasznos ismereteket nyújt. AKADÉMIAI KIADÓ, BUDAPEST