Schróth Ágnes (szerk.): Környezeti nevelés a középiskolában (Budapest, 2004)

Környezeti tartalmak a 7-12. évfolyamok természettudományos tantárgyainak kerettantervi anyagában

234 I KÖRNYEZETI NEVELÉS A KÖZÉPISKOLÁBAN TÉMAKÖRÖK T TARTALMAK^ Az evolúció folyamata A földi környezet lényeges változásainak összefüggése az _______________________élővilág evolúciójával.____________________________ A bioszféra jelene A főtermékközpontú, rövid távra tekintő gazdálkodás, és jövője A talajt, a vizet és a légkört károsító hatások és ezek következményei - a megelőzés lehetőségei. A Föld globális folyamatai és az emberiség globális problémái. A humánökológia, civilizációs hatások és ártalmak. A genetikai változatosság jelentősége. Az ember tevékenységének hatása a saját és a többi élőlény evolúciójára - a káros hatások megelőzése. Az ember tevékenységének hatása saját és környezete egészségére - a káros hatások megelőzése. A fejlődés alternatív lehetőségei. ______________________A bioszféra jövője._______________________________ FÖLDÜNK ÉS KÖRNYEZETÜNK 7. ÉVFOLYAM __ TÉMAKÖRÖK______________TARTALMAK ________ Tájékozódás a földtörténeti Környezeti katasztrófák a földtörténeti időkben. időben Az Európán kívüli Afrika, Ausztrália és Óceánia, Amerika, Ázsia, kontinensek tipikus Az egyes országok gazdaságának környezetszennyezési tájainak és néhány kiemelt problémái és ezek társadalmi vonatkozásai. országának természet- és Például: társadalomföldrajza Az elsivatagosodás természeti, társadalmi és gazdasági következményei. A szegénység és a jóléti társadalmak ellentmondásai. Az ültetvény, a farmvidék, a technológiai park és az _______________________agglomerációs zóna._____________________________ Európa országainak Az egyes országok gazdaságának környezetszennyezési természet- és problémái és ezek társadalmi vonatkozásai. társadalomföldrajza Például: A regionális környezeti szennyezések és megelőzésük. Országok közötti és nemzetközi egyezmények. Környezeti károk a volt szocialista országokban.

Next