Zorn Antal: Fejezetek Katymár iskola- és oktatástörténetéből (Budapest, 2013)

Igazgatók az 1912-1913-ban létesült iskolában

ticája címűt az egyik pedagógiai szakfolyóirat is megjelentette. Abban többek között azt írta, hogy olyan igazgató akar lenni, aki önmagát is elfogadja. Igazgatói megbízatásának végén újabb pályázatot nyugdíjkorhatárának kö­zelgő elérése miatt nem nyújtott be, majd nyugdíjba vonult. Munkája elismeré­seképpen „Címzetes igazgató"-i címet kapott. SZABÓ ZOLTÁN 1992-től 2005-ig igazgató, 2006-tól 2007-ig tagintézmény-vezető (Szakmai önéletrajz) 1953-ban születtem Baján, szüleim Katymáron éltek, itt nőttem fel. Általános iskolai tanulmányaimat 1960-68 között a katymári általános iskolában végeztem. A bácsalmási Hunyadi János Gimnáziumban érettsé­giztem 1972-ben, majd előfelvételisként sorkatonai szol­gálatot teljesítettem Hódmezővásárhelyen. Ezt köve­tően kezdtem meg tanulmányaimat 1973-ban a szegedi József Attila Tudományegyetem biológia-kémia szakán. 1978-ban szereztem meg középiskolai tanári diplo­mámat, ezután gyakornokként dolgoztam az egyetem növénytani tanszékén. Még hallgató koromban megnő­sültem. Feleségem, Horváth Anna szintén biológia-kémia szakos középiskolai tanári diplomával rendelkezik. 1980-ban kerültünk Katymárra, ahová Horváth Máté, az iskola akkori igaz­gatója hívott. Az első tanévben szakos tanárként dolgoztam. Egykori tanáraim közé kollégaként kellett beilleszkednem, ezért a bizonyítás kényszere hajtott munkám során. Talán jól megálltam a helyem, hiszen a következő tanév kez­dete előtt igazgatóm megkeresett, hogy vállaljam el az oktatási igazgató-helyet­tesi posztot. Az iskolában ekkor 3 igazgatóhelyettesi állás volt. Egy oktatási, egy nemzetiségi (Vujkov István) és egy kultúrházvezetői (Mándity Ljubinkó). A kultúrház ekkor már az iskolához tartozott. Feleségem ugyanebben az évben lépett munkába az iskolában. Ebben az időben az intézménynek 30 pedagógus státusszal kb. 280 tanulója volt. A nemzetiségi nyelvek oktatása tagozatos formában történt. A nemzetiségi tagozatosok osztályában a tanulók a kötelező orosz nyelv mellett választásuk szerint német vagy (szerb-)horvát nyelvet tanulhattak. A másik, a párhuzamos osztályban csak egy idegen nyelv (orosz) oktatása folyt. Igazgatóhelyettesként lehetőségem nyílt a vezetési feladatok megtanulására. Az 1983-1985-ös években elvégeztem a megye által szervezett vezetőképzőt is. Az 1985-1986-os tanévben Horváth Máté igazgató már nagyon beteg volt, a vezetési teendők ellátása tel­56

Next