Császi Lajos: A Mónika-jelenség kulturális szociológiája - Kommunikáció- és kultúratudományi tanulmányok (Budapest, 2011)

„Eléggé anakronisztikus [...], hogy nemcsak a közvélemény, de az értelmiség többsége sincs nálunk tisztában a bulvá­­rosodás és az új televíziós műfajok jelleg­zetességeivel, tágabb értelemben a média társadalmi és kulturális átalakulásának sajátosságaival. Olyasmit kérnek számon az új média különböző műfajaitól, így a talkshow-tól, ami azoktól tematikusan, szerkezetileg és a nézők elvárásait tekintve is idegen, ugyanakkor nem veszik észre ezekben a műsorokban azokat a radikális tartalmi és formai újításokat, amelyek mára visszavonhatatlanul átalakították nemcsak a médiát, hanem a társadalom kulturális nyilvánosságát is. Ennek a hiá­nyosságnak a (részleges) pótlására vállal­kozik ez a könyv.” Császi Lajos a kötetről

Next