Gervain Judit - Pléh Csaba (szerk.): A láthatatlan megismerés - Kognitív szeminárium (Budapest, 2004)

Tartalom

Tartalom Előszó A MEGISMERÉS FEJLŐDÉSE GYERMEKKORBAN Csibra Gergely - Gergely György - Bíró Szilvia - Kóos Orsolya - Margaret Brockbank: Céltulajdonítás ágend­ai jegyek nélkül: a „józan ész” detektálása csecsemőkorban Káldy Zsuzsa: A látórendszer lassú érési folyamatai: látják-e az óvodások az Ebbinghaus-illúziót? Pléh Csaba - Felhősi Gabriella - Schnell Zsuzsa: A célok kitüntetett szerepe a gyermeki utánzásban A NYELV HELYE A MEGISMERÉSI RENDSZERBEN Kenesei István: Kategóriák a szó alatt és fölött Albert Sándor: A fordíthatatlanság mint fordításelméleti kategória Kálmán László: Kognitív fordulat a nyelvészetben? Gervain Judit - Pléh Csaba: Anna a hajón gondolkodik, avagy vonzatelvárások a magyar mondatmegértésben EVOLÚCIÓ ÉS INNATIZMUS A MEGISMERÉS KUTATÁSÁBAN Jancsó Daniella: A veleszületett egyetemes nyelvtan és a modularités neurobiológiai megközelítése. Vázlatos áttekintés Ralph-Axel Müller közleménye alapján Kovács Kristóf: Intelligencia és modularités 7 13 45 53 65 81 105 112 129 143

Next