Lázár Kovács Ákos: A látvány megértése. Tanulmányok, kisesszék a filmkultúra és a vizuális kommunikáció köréből - Conditio humana 3. (Budapest, 2017)

A kötetben szereplő írások első megjelenései

Felhasznált irodalom Prümm, K.: Epiphanie der Form. Rudolf Arnheims „Film als Kunst” im Kontext der zwanziger Jahre, in Arnheim, R.: Film als Kunst, Suhrkamp, Frankfurt, 2002, 275-312. Rainer M. J. (szerk.): „Hatvanas évek” Magyarországon, 1956-os Intézet, Bu­dapest, 2004. Standeisky E.: Az írók és a hatalom. 1956-1963, 1956-os Intézet, Budapest, 1996. Sager, P.: Neue Formen des Realismus. Kunst zwischen Illusion und Wirklichkeit, M. DuMont Schauberg, Köln, 1974. Schaeffler, R.: Erfahrung als Dialog mit der Wirklichkeit. Eine Untersuchung zur Logik der Erfahrung, Alber, Freiburg, 1995. Schnell, R.: Medienästhetik. Zu Geschichte und Theorie audiovisueller Wahrnehmungsformen, Metzler, Stuttgart-Weimar, 2000, 51-94. Schümm, G.: Montage, in Schättle, H. — Wiedemann, D.: Bewegte Zeiten - bewegte Bilder, VISTAS, Berlin, 2004. Schwan, S.: Film verstehen. Eine kognitionspsychologische Studie, in Sachs-Hombach, K. (szerk.): Bildwissenschaft zwischen Reflexion und Anwendung, Herbert von Halem, Köln, 2005. Stang, R.: The Theory of the Novel in England: 1850-1870, Columbia University Press, New York, 1959. Stenning, K. — Inder, R.: Applying semantic concepts to analysing media and modalities, in Glasgow, J. — Hari Narayan, N. — Chandrasekaran, B. (szerk.): Diagrammatic Reasoning — Computational and cognitive Perspectives, AAAI Press, Menlo Park, 1995, 303—338. Szabó G.: Filmes könyv. Hogyan kommunikál a film?, Ab Ovo, Budapest, 2002. Szó'ts I.: Szilánkok ésgyaluforgácsok. Egy begyűjtött írások, Osiris, Budapest, 1999. Thyssen, J.: Realismus und moderne Philosophie, H. Bouvier, Bonn, 1959. Tóth Gy. (szerk.): írók pórázon. A Kiadói Főigazgatóság irataiból. 1961-1970, MTA Irodalomtudományi Intézet, Budapest, 1992. Truffaut, F.: Die Filme meines Lebens, Verlag der Autoren, Frankfurt, 1997. Tverdota Gy.: Az éjszaka képei. József Attila: Külvárosi éj, in Barták B. - Sciacovelli, A. (szerk.): „száz év magány”. József Attila-tanulmányok,[ Savaria University Press, Szombathely, 2005, 251-270. Ueding, G.: Blochs Ästhetik des Vor-Scheins, in uő (szerk.): Ernst Bloch. Ästhetik des Vor-Scheins, Suhrkamp, Frankfurt, 1974, 1. kötet. Vico G.: Az új tudomány, Akadémiai, Budapest, 1979. Vincze T: Szó'ts István és a hatvanas évek magyar filmművészete, Metropolis, 1998/2., 92-102. Wessell, L. P.: The Philosophical Background to Friedrich Schiller’s Aesthetics of Living Form, Peter Lang, Frankfurt, 1982. W uss, H. J.: Der Plan macht’s. Wahrnehmungspychologische Experimente zur Filmmomtage, in H. Beller (szerk.): Handbuch der Filmmontage, Tr Ver­lagsunion, München, 2005, 178-189. Zalán V.: GaálIstván krónikája, Osiris. Budapest, 2000.

Next