Pléh Csaba - Mészáros Judit - Csépe Valéria: A pszichológiatörténet-írás módszerei és a magyar pszichológiatörténet (Budapest, 2019)

INTÉZMÉNYEK ÉS SZAKÁGAK A MAGYAR PSZICHOLÓGIA UTOLSÓ ÉVTIZEDEIBEN - Akadémiai intézmények és diszciplínák - SÉRA LÁSZLÓ: Fordulópontok az erdélyi magyar pszichológia történetében: 1870–1970

Fordulópontok az erdélyi magyar pszichológia történetében: 1870–1970 � 237 Panksepp, Jaak és Solms, Mark (2012). What is neuropsychoanalysis. Trends in Cognitive Science, 1681), 6–8. Parádi Kálmán (1887). Physiologiai lélektan. Középiskolák használatára. Kolozsvár: szerző költségén. Parádi Kálmán (1889). A test és a lélek egymáshoz való viszonyának kérdése hajdan és most. Magyar Philosophiai Szemle, 8(6), 401–429. Parádi Kálmán (1898). A lélektani kutatás mai feladata, módszerei és eszközei. Atheneum, 7(1), 66–79. Pataki Ferenc (2002). Egy évszázad árnyékában: Adalékok a Pszichológiai Intézet történe­­téhez. In Czigler I., Halász L. és Marton L. M. (szerk.) Az általánostól a különösig . Buda­­pest: Gondolat, 15–40. Pauler Ákos (1924). Böhm Károly r.t. emlékezete. A Magyar Tudományos Akadémia el­­hunyt tagjai fölött tartott emlékbeszédek 18.17. Budapest: MTA. P. Bakay Éva (1998). Pszichológusi pályafutásom. In Bodor P., Pléh Cs. és Lányi G. (szerk.) Önarckép háttérrel . Budapest: Pólya Kiadó, 200–220. Pléh Csaba (1984). Hagyomány és újítás a magyar pszichológiában. A hagyományfelejtés mint pszichológiai hagyomány. Világosság, 25(3), 153–157. Pléh Csaba (1997). Hungarian contributions to modern psychology. Hungarian Studies, 12, 47–71. Pléh Csaba (2002). A magyar funkcionalista pszichológia elméleti szintézise. Harkai Schiller Pál a pszichológia céljairól és felépítéséről. Utószó. In Harkai Schiller Pál : A lélektan fel­­adata . Budapest: Osiris, 298–307. Pockett, Susan, Brennan, Berry J., Bold, Gary, E. J. és Holmes, Mark D. (2011). A possible physiological basis for the discontinuity of conciousness. Frontiers in Psychology . Doi. 10.3389/fp.2011.00377 Polcz Alaine (1991). Asszony a fronton. Pécs: Jelenkor Popper Péter (1989). Az értelmes munka öröme – Beszélgetés Lénárd Ferenccel. Magyar Pszichológiai Szemle, 45(1), 83–100. Popper, Ernst (2009). Pre-semantically defined temporal windows for cognitive processing. Philosophical Transactions of the Royal Society B., 364, 1887–1896. Pötzl , Otto (1917/1960). The relationship between experimentally induced dream images and indirect vision. Psychological Issues, 3(7), 41–120. Pukánszky Béla (1999). Pedagógiai és pszichológiai tudományos iskolák a szegedi egyete­­men. In Rácz B. (szerk.) A szegedi tudományegyetem múltja és jelene 1921 – 1998 . Szeged, 215–223. Radu, Ioan (1990). Roumanian psychology in the last fifteen years. Studia Psychologica, 35(5) . Raffay Ernő (1987). Erdély 1918 – 1919-ben. Tanulmányok . Szeged: JATE Kiadó Roşca, Alexandru (1968). A pszichológia fejlődése Romániában. Korunk, XXVII(10), 1421– 1427. Roşca, Mariana (2007). Când şi de ce apărut sintagma „şcoala clujeană de psihologie? An. Inst. de Ist. „G. Bariţ” din Cluj-Napoca. Series Humanistica, 5, 137–162. Ranschburg Pál (1942). A lélektan fejlődése Magyarországon. In Harkai Schiller Pál (szerk.) A lelki élet vizsgálatának eredményei. Budapest: Pázmány Péter Tudományegyetem Lé­­lektani Intézete, 471–496. ( Lélektani Tanulmányok , Vol. V.)

Next