Paládi Zsolt: Önmegvalósítás művészi fokon. Népfőiskolai elvek és gyakolatok (Budapest, 2018)
„Lankás, szelíd dombok, széles tengeröblök, ragyogóan csillogó tavak, az északi táj egyedülálló szépsége." Klasszikus nyugat-európai jólét, fejlett demokratikus intézményrendszer és szociális védőháló, elenyésző munkanélküliség, a tanulás, önképzés páratlan lehetőségei - ki kívánna ideálisabb életkörülményeket? Dániában, ahol Paládi Zsolt 2012- ben négy hónapot töltött ösztöndíjasként, mindez valóság, amely lehetővé teszi egy világviszonylatban is egyedülálló népfőiskolái rendszer működtetését. A Nordfyns-i Népfőiskola története Nikolaj Grundtvig 19. században élt dán író, költő, történész és lutheránus lelkész munkásságáig nyúlik vissza, aki a dán népfőiskolái hagyomány megteremtője is. Paládi Zsolt élvezetes stílusban, az élmény újszerűségét és önnön lelkesedését is átadva számol be nordfyns-i tapasztalatairól, valamint hosszabb kirándulást tesz a magyarországi népfőiskolák történetében, a KALOT-mozgalomtól a Lakiteleki Népfőiskoláig. S végül szó esik Christianiáról, Koppenhága művésznegyedéről, melynek bohém és egyszerre bizarr szubkultúrája különösen megragadta a szerző képzeletét - hogy végül levonja a következtetést: Dániában találkozott önmagával, s e találkozás nem valamiféle lezárult esemény, hanem élethosszig tartó önismereti folyamat és eszmélés.