Németh András (szerk.): Reformpedagógia-történeti tanulmányok. Európai kölcsönhatások, nemzeti sajátosságok (Neveléstudománytörténeti tanulmányok, 2002)

Fejezetek a mozgalom európai hagyományaiból - Pukánszky Béla: Reformpedagógia Szegeden a két világháború között

igyekeztek kialakítani bennük az együttműködés igényét. A gyere­kek szívesen fogadták a gondolkodtató-cselekedtető feladatokat. Az idegen nyelv oktatását korán elkezdték, már az első eszten­dőtől kezdve tanultak németül. Fontosnak tartották, hogy a csele­­kedtetés során a gyermekek egyéni adottságaihoz, képességeihez is alkalmazkodjanak. Az iskolaérettséget az akkoriban legkorsze­rűbbnek számító tesztek (köztük Herbert Winkler, lipcsei pro­fesszor tesztsorozata) segítségével állapították meg, és később is hasonló módon követték nyomon egyéni fejlődésüket. 2. Illusztráció. Dolch Erzsé­bet az iskola kertjében tart órát. (1936-1937) 113

Next