Németh András (szerk.): Reformpedagógia-történeti tanulmányok. Európai kölcsönhatások, nemzeti sajátosságok (Neveléstudománytörténeti tanulmányok, 2002)
Fejezetek a mozgalom európai hagyományaiból - Pukánszky Béla: Reformpedagógia Szegeden a két világháború között
igyekeztek kialakítani bennük az együttműködés igényét. A gyerekek szívesen fogadták a gondolkodtató-cselekedtető feladatokat. Az idegen nyelv oktatását korán elkezdték, már az első esztendőtől kezdve tanultak németül. Fontosnak tartották, hogy a cselekedtetés során a gyermekek egyéni adottságaihoz, képességeihez is alkalmazkodjanak. Az iskolaérettséget az akkoriban legkorszerűbbnek számító tesztek (köztük Herbert Winkler, lipcsei professzor tesztsorozata) segítségével állapították meg, és később is hasonló módon követték nyomon egyéni fejlődésüket. 2. Illusztráció. Dolch Erzsébet az iskola kertjében tart órát. (1936-1937) 113