Nagy Adrián - Nábrádi András (szerk.): Farmgazdálkodás (Budapest, 2011)

8. Kormosné Koch Krisztina: Az ökológiai gazdálkodás Magyarországon

• ökológiai gazdálkodás előírásainak betartása kötelező; • két alkalommal (programban való be- és kilépés éve) bővített talajvizsgálat kötelező; • évente levélanalízis, illetve • évente tápanyag-gazdálkodási terv készítése kötelező; • szexferomon csapdák (2 db/4 ha) kihelyezése kötelező; • a növényvédelmi előrejelzésre alapozott növényvédelmi beavatkozások; • min 6 madárodú (2 különböző méretben) kihelyezése előírt hektáronként; • min 1 nm búvóhely kialakítása hektáronként kötelező ragadozó ízeltlábúak számára; • a fa- és tőkehiány 15%-ban maximalizált. Ezen feltételek vállalása mellett a támogatás mértéke hektáronként 365-900 euró kultúrá­tól és átállási állapottól függően. Az ellenőrzött ökológiai gazdálkodás szabályaival, piaci információival kapcsolatban hasznos információval szolgálnak a következő oldalak: • a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. oldala: www.biokontroll.hu • a Sárközy Alapítvány oldala: http://www.sarkozybio.hu • általános adatok, termelési módszerek, információk: http://biokerteszet.lap.hu/ Irodalomj egyzék ABAINÉ HAMAR E.-BARNA J.-BÉKÉSI P.-B1RKÁS M-DARVAS B.-ERTSEY A.-GÁL I,­­KISMÁNYOKY T.-PUSZTAI P-RADICS L.-ROSZIK P-SOLTI G.-SEREGI J.-SZABÓ G.­­SZABÓNÉ WILLIN E.-SZALAI Z.-SZALAY I.-SZALAY L.-SZEMÁN L. (szerk. RADICS L.) (2001): Ökológiai gazdálkodás I. Dinasztia Kiadó, Budapest, ISBN 963 657 329 8, p. 13. Biokontroll Hungária Nonprofit Kft.: www.biokontrol.hu, információk elérése 2011. november Organic Monitor (2006): The Global Market for Organic Food and Drink: Business Opportunities and Future Outlook. November 2006, p. 213. OSZOLI A. (2002a): Az ökotermékek termelésének és értékesítésének középtávú marketingstratégiája 2003-2005. Készült az FVM Agrármarketing Centrum Kht. által szervezett, 2002. december 12-i szakértői megbeszélés javaslatai alapján, Budapest, p. 10. OSZOLI A. (2002b): Az ökotermékekkel kapcsolatos fogyasztói szokások, értékesítési csatornák. Tanulmány. Készült az FVM Agrármarketing Kht. megbízásából és támogatásával. Budapest, p. 5-7. LAKNER Z.-SARUDI Cs. (2004): Ways and deadlocks in the strategic development of the Hungarian food chain. Gazdálkodás 2004. (8) 48-57. LEHOTA J.-PAPP J.-KOMÁROMI N. (1997): Az ökológiai mezőgazdálkodás termékeinek export és hazai piaci helyzete, a fogyasztói magatartás jellemzői, trendjei és az EU-csatlakozás várható hatá­sai. MTA Nemzeti Stratégiák, az EU csatlakozás környezeti szempontú vizsgálata c. kutatási pro­gram, Gödöllő, p. 41. MK (2008): 50/2008. (IV. 24.) FVM rendelet MK (2009): 61/2009. (V.14.) FVM rendelet ROSZIK P. (2011): A biogazdálkodás környezeti előnyei. http://www.biokontroll.hu/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=284%3Aa­biogazdalkodas-koemyezeti-elnyei&catid=255%3Aszakcikkek&Itemid=118&lang=hu Sárközy Péter Alapítvány a Biokultúráért (2011): http://www.sarkozybio.hu, oldal adatainak megtekin­tése 2011. november SOLTI G. (2002): Hazai ökopiacok. Kistermelők Lapja, XLV1. évf. 12. sz., p. 23. SOLTI G. (2011): Magyarország ökogazdálkodása 2010-ben. http://www.sarkozybio.hu/biokiadvanyok/cikkek/magyarorszag_okogazdalkodasa_2010-ben.html 169

Next