Augusztin Imre: Nevelő kézimunka. Tanítóképző-intézeti növendékek, tanítók és szülők számára 1. rész (Budapest, 1904)

Bevezető sorok

4 munkákat tartalmazza, függelékül a rovátkoló faragás elemeivel. Minden füzetben a tanszerek készítését, az iskolai kézimunka koro­náját is fölvettem. Természetes, hogy az előírt tananyagot nem kell minden körül­mények között szószerint elvégezni. A gondolkozó tanító a helyi viszonyoknak és a szükségleteknek megfelelőleg itt-ott elhagy vala­mely munkát, melyet mással pótol, vagy amelyet megváltoztat. így fogunk a magyar népéletből vett tananyaghoz jutni. Ennek össze­állítása nem egy ember, hanem az összes magyar tanítóság föl­adata. A három füzet csak útmutatást akar adni arra nézve, mily gyakorlatok, berendezések, szerszámok és mily anyag felel meg a gyermeknek és a pedagógia követelményeinek. Aki tudja, mily nehéz gyakorlati dolgokat elméletileg meg­világítani, az megérti, hogy néhol miért terjedelmesek és laposak leírásaim. Nekem főleg arra kellett törekednem, hogy részletesen és pontosan leírjam a készítendő tárgyat és hogy a munkást annak utánzására képesítsem. Útra bocsátom és a tanítók figyelmébe ajánlom műveimet. Dolgozzunk e téren, gyüjtsünk tapasztalatokat, melyek alapján idővel ezeknél jobb tanmeneteket állíthatunk össze. Budapest, 1904. június hóban. Augusztin Imre.

Next