Aradi Nóra - Fukász György: Technika és művészet (Budapest, 1974)
A tudományos-technikai forradalom támasztotta esztétikai, művészetelméleti kérdések vizsgálatára vállalkozott Aradi Nóra és Fukász György a hazai szakirodalomban először. A technikai fejlődés vizsgálatában a két szélsőséget állítják középpontba: a technikát művészetpusztító démonnak feltüntető romantikus technikaszemléletet, és a technikát istenítő művészetszemlélet hamis végletét. Három fejezetben elvi kérdéseket fejtegetnek, és a művészet egészét vizsgálják a tudományos-technikai forradalom szemszögéből, majd három művészeti ág - zene, képzőművészet, film - és a technika viszonyát elemzik. Végkövetkeztetésük, hogy a technika forradalmasodása a jelenkor művészete számára nem „áldás" és nem „átok", hanem egy elvileg új helyzetből fakadó új lehetőség, melyet a humanista művészet a társadalmi és művészeti haladás érdekében használhat fel.