Bruner, Jerome S.: Új utak az oktatás elméletéhez (Budapest, 1974)

J. S. Bruner Új utak az oktatás elméletéhez A korszerű oktatáselmélet kialakítását szorgalmazó kutatók munkái közül Bruner könyvét azért tartjuk időszerű­nek és igen figyelemreméltónak, mert elsősorban neveléslélektani szemponto­kat érvényesít. Bruner pszichológus és gyakorló tanár —, a Harvard egyetem professzora. A nálunk most kibontako­zó oktatási—pedagógiai reformtörek­vések megértését, számos szempontját alátámasztják e kötet érvei, a szerző tapasztalatai. Felfogása igen konstruk­tív: az elgépiesedő, az adathalmazokat közvetítő oktatási formák helyett az oktatási anyag gondolkodásra és fel­fedezésekre serkentő struktúrájának fel­építését szorgalmazza. Nyolc esszében dolgozza fel ötéves kutató munkájának eredményeit, me­lyekben harcot indít a megszokott és kényelmes oktatási formák ellen. Alap­vetően az értelmi fejlődés vizsgálatával foglalkozik. így, ez a könyv érdekes összevetésre ad majd lehetőséget a ná­lunk is ismert szovjet tudósok (Rubin­stein, Leontyev, Zankov stb.) és a mi Kelemen Lászlónk hasonló témájú kon­cepciójával, sőt a Piaget és Wallon Válo­gatott tamlmányai-Ъап található neve­léslélektani elvekkel.

Next