Bruner, Jerome S.: Új utak az oktatás elméletéhez (Budapest, 1974)
J. S. Bruner Új utak az oktatás elméletéhez A korszerű oktatáselmélet kialakítását szorgalmazó kutatók munkái közül Bruner könyvét azért tartjuk időszerűnek és igen figyelemreméltónak, mert elsősorban neveléslélektani szempontokat érvényesít. Bruner pszichológus és gyakorló tanár —, a Harvard egyetem professzora. A nálunk most kibontakozó oktatási—pedagógiai reformtörekvések megértését, számos szempontját alátámasztják e kötet érvei, a szerző tapasztalatai. Felfogása igen konstruktív: az elgépiesedő, az adathalmazokat közvetítő oktatási formák helyett az oktatási anyag gondolkodásra és felfedezésekre serkentő struktúrájának felépítését szorgalmazza. Nyolc esszében dolgozza fel ötéves kutató munkájának eredményeit, melyekben harcot indít a megszokott és kényelmes oktatási formák ellen. Alapvetően az értelmi fejlődés vizsgálatával foglalkozik. így, ez a könyv érdekes összevetésre ad majd lehetőséget a nálunk is ismert szovjet tudósok (Rubinstein, Leontyev, Zankov stb.) és a mi Kelemen Lászlónk hasonló témájú koncepciójával, sőt a Piaget és Wallon Válogatott tamlmányai-Ъап található neveléslélektani elvekkel.