Korein Andor: Szülőknek a családról (Budapest, 1969)

Koedukáció, barátkozás

Akkor persze nem vetik meg az osztálytárs-fiúkat, amikor a magnót, a vetítőgépet kell kezelni, vagy más munkáról van szó. Ha lampionokat kell készíteni, szerelni kell valamit, képeket keretezni. Vádolták a fiúk a lányokat azzal is, hogy „szerelmesek” a raj­vezetőbe, a tizenkilencéves B. Tiborba, azért hízelegnek neki, és a klubnapokon azért akarnak folyton hölgyválaszt, hogy felkérhes­sék. kezdem«- в. Tibor, volt tanítványom az ötödik és hatodik osz­­kormányzat tályban vezette a József Attila rajt. Érettségi után nem vették fel az egyetemre. Bölcsésznek jelentkezett, és még nem tett le arról, hogy egy-két év múlva bejusson. Tiszt­viselőként dolgozott egy vállalatnál, munkahelyét ideiglenes­nek tekintette. Jövője, esetleges tanári pályája szempontjából annál fontosabbnak minősítette rajvezetői tisztségét, igen sokat, nagyon lelkiismeretesen foglalkozott a gyermekekkel. Általános iskolás korában aktív úttörő volt, sokféle tisztséget viselt, közép­­iskolás korában többször is részt vett különböző vezetőképző tanfolyamokon, táborozáson. Rajvezetői ténykedéséről feljegy­zéseket, jelentéseket készített, ezek valóságos kis tanulmányok, elemzések. Egy 1963-ban készített jelentésében, többek között, ezt írja: „A célok szépek és nehezek. Megvalósításukkal ezer akadály áll szemben, és ezeknek csak igen kis százalékát sikerült eddig leküzdenünk. A legfontosabb, hogy a rajt igazi közösséggé ková­csoljuk, kialakítani az egymás iránti segítőkészséget, megértést. A Jung Tibor-féle elemeken, tehát a nehéz gyermekeken kívül — és ez még a kisebbik nehézség — a legnagyobb akadály a mi tapasztalatlanságunk. (Vezetőké). A pedagógiai ismeretek hiánya gátolt a legjobban. A sokféle továbbképzésen, amelyen részt I30 vettem, ez hiányzott. Kaptunk politikai, ideológiai képzést, és

Next