Korein Andor: Szülőknek a családról (Budapest, 1969)

Koedukáció, barátkozás

túlságosan gyakorlatit is, még csak nem is módszertanit. Hogy úgy mondjam: amit tudtam, kénytelen voltam mindig a saját káromon megtanulni. Pedig nagyon jó lenne (persze adott szin­ten), ha például pedagógiai és gyermeklélektani útmutatásokat is kapnánk.” B. Tibor kezdeményezte azt is, hogy őrseink élén ötödik osz­tályban középiskolás diákok legyenek. Ő „szerezte” az őrsveze­tőket a gimnáziumból, amelyet abban az évben végzett el, abból a meggondolásból, hogy ezeket a fiatalokat jobban ismeri. Mint­hogy osztályunkban az úttörőélet szervezése már az első tanítási napokon megkezdődött, a gimnazista őrsvezetők munkába állí­tása egyszerűbbnek és gyorsabbnak látszott, mint az, hogy saját iskolánk felső osztályaiból kérjünk őrsvezetőket. B. Tibor már az első szeptemberi napokban kirándulásra vitte a rajt a Várba, ott mutatta be az őrsvezetőket, ott igyekezett összebarátkoztatni vezetőket és vezetetteket. A fiúőrsök élére fiúkat, a lányok szá­mára persze lányokat hívott meg. Akkor még magától értetődő­nek tetszett, hogy a koedukáció elve csak az osztályközösségben érvényes, a rajban nem, tehát külön fiú- és leányőrsöket szervez­tünk. A koedukált őrsök terve csak a hatodik osztályban született meg, alighanem kissé elkésve. Ha mindjárt így kezdjük, talán jobban sikerül. 1964. március 6-i keltezéssel Lakos Viktor, a Partizán őrs helyettes vezetője aláírásával, „Javaslataim a József Attila raj munkájának megjavítására” címen a következőket olvashatjuk a rajnaplóban: „1. 1964. május 10-ig alakítsuk meg a következő, tehát 1964/65-ös tanévre a vegyes őrsöket, és válasszuk meg azok vezetőségét. Gondoskodjunk arról, hogy a vezetés­ben a fiúk és lányok egyaránt képviselve legyenek. 2. Addig is, amíg a vegyes őrsök megalakulnak, a mostani ljl 9

Next