Schróth Ágnes (szerk.): Környezeti nevelés a középiskolában (Budapest, 2004)

Környezetkultúra, környezettan választható tantárgy vagy modul

KÖRNYEZETKULTÚRA, KÖRNYEZETTAN VÁLASZTHATÓ TANTÄRGY VAGY MODUL | 243 _____TÉMAKÖRÖK_________________TARTALMAK_________________ Vásárlási szokások A családi bevásárlókosár. Az iskolai büfé kínálata. Bevásárlóközpontok hatása. A környezetbarát vásárlás. A reklámok hatása a bevásárlási szokásokra. Hulladék A háztartási hulladék régen és ma. A háztartási hulladék típusa, csökkentése és otthoni kezelése vidéken és a városban. Az iskolai hulladék típusai és kezelése az iskolában. A szelektív hulladékgyűjtés és lehetőségei otthon és az iskolában. A hulladék égetése és/vagy lerakása. Hulladékból energia - a jövő egyik energiaforrása? A települési önkormányzat hulladékkezelése.___________ Levegő A család levegőszennyezése. A hazai és nemzetközi levegőszennyezettség adatok elemzése. A levegőtisztasági mérőállomás működése. Tanulói levegőszennyezettség vizsgálatok. Zajártalmak otthon, az utcán és az iskolában.___________ Víz Az ivóvíz útja a kúttól a háztartásig - vízművek A szennyvízkezelés ipari módszerekkel - szennyvíztisztító telepek. A házi szennyvíztisztítás alternatív lehetőségei. A települési önkormányzat teendői - közműolló. A biológiai és kémiai vízminősítés - tanulói vízvizsgálatok Talaj Talajszennyezés a kiskertekben - biogazdálkodás. Komposztálás. _______________________Tanulói talajvizsgálatok.___________________________ Energia A lakások fűtése környezetszennyező hatásának változása a történelem során. Energiatakarékosság otthon. A háztartási energiaszámlák elemzése. A jelen és a jövő energiaforrásai. Tanulmányi látogatás energiatermelő üzemekben.________ Tájékoztatás Az információforrások kezelése: szakkönyvek, folyóiratok, újságok, internet, CD. A környezetvédelmi, a természetvédelmi és a hulladéktörvény hatása az egyén életére és az oktatásra.

Next