Jákfalvi Magdolna - Nánay István - Sipos Balázs (szerk.): A második életmű. Székely Gábor és a színházcsinálás iskolája (Budapest, 2016)

I. Metódusok

I. METÓDUS Szondi Lipót: Káin, a törvényszegő - Mózes, a törvényalkotó Kölcsey Ferenc: Kritika Berzsenyi Dániel verseiről József Attila: Az Istenek halnak, az ember él (Kritika Babitsról) Hamvas Béla: A Vízöntő kora Szentkuthy Miklós: Kerényi Károly: Hermész, a lélekvezető Szilágyi János György: Mercuriusque Pilinszky: Beszélgetések Sheryl Suttonnal Kocziszky Éva: A tükörkép kiivása (Euripidész: Bakkhánsnők) Hajas Tibor: Szidpa Bardo Beck András: Szó, szót, követ (Horger Antalról) Farkas Zsolt: Az író ír. Az olvasó stb. (Tandoriról) Standeisky Éva: Elmismásolt antiszemitizmus, elhallgatott múlt (az 1956-os miskolci lincselés) Korábbi javaslat a regények, elbeszélések színpadi és filmes (rádiós) adaptációinak elemzése (ez kimondottan dramaturgiai megközelítést jelent): Nagyítás/Julio Cortá­­zar, Blade Runner/Philip K. Dick, So/ará/Stanislaw Lem, Short Cuts/Raymond Carver, Megáll az kfó/Bercményi Géza, Szerelem/Déry Tibor, Ki lesz a bálanya?/Csurka István, Egymásra nézve/G algóczy Erzsébet, Halál Velencében/Thomas Mann, Hazatérés/Nádas Péter. Illetve a hangjátékok, hangköltészet, rádióművészet néhány fontosabb darab­jának elemzése (ehhez nem mellékeltem témajegyzéket, de szükség esetén gyor­san össze tudom állítani). Remélem, nem írtam túl hosszan, könnyű belemelegedni, ha a saját dolgát kezdi el magyarázni az ember. Az egész tanítást nagyon szívesen csinálom, és úgy érzem, megy is. Ezt legfőképp neked köszönhetem, és köszönöm is. Barátsággal üdvözöl Túrái Tamás Budapest, 2012. május 27. 103

Next