Redő Ferenc - Redő Katalin (szrk.): Vörös Rozália festőművész (Budapest, 2018)

„Anyánk már kisgyerek korában tanújelét adta kép­zőművészeti érdeklődésének, és ezért apja, aki messzemenően támogatta őt tehetsége kibontakoz­tatásában, beíratta Aba-Novák Vilmos szabadisko­lájába, ahol 13-tól 17 éves koráig tanult. Ekkor férjhez ment kollégájához, Redő Ferenchez, és meg­kezdődött önálló pályafutása.” (Redő Ferenc és Redő Katalin) „Vörös Rozália elsősorban festőnek tartotta magát, akinek a matériája egyszer a kréta, az olaj vagy a tus, máskor a gyapjú vagy a selyem.” (Feledj Balázs) „A Redő házaspár eldöntötte, hosszú távon akarnak gobelintervezéssel foglalkozni. Egyikük már tudott szőni, a gyapjúfestést is érdemes lesz megtanulni, hogy kézben tarthassák a munka teljes folyamatát. Erre Rozália férje vállalkozott.” (PálosiJudit) „Két éven át tanította a szövéstechnikát. Nagyon ke­mény volt, nagyon precíz a szövésben. Jól megtaní­tott. Liától tanultam meg a textil technikai részét. Redő Feri bácsi volt a »művészi atyamester«.” (Mátéfy Györk) „Ennek a művészházaspárnak az esetében azonban a mesterség több ágának a művelésekor mindannyi­szor egyszersmind a két művész egyenes jelleme és megnyerő személyisége jelenik meg előttünk. A lé­nyegüket adó kedvességgel és közvetlenséggel, szín­lelni, hazudni, szónokolni és affektálni képtelenséggel szólnak hozzánk, csak szavak helyett képekkel. Köny­­nyű értenünk őket. Nem is annyira valósághűségük­nek, természetelvűségüknek, hanem sokkal inkább természetességüknek köszönhetően.” (Tátrai Vilmos)

Next