Lukács Gergely Sándor: Roma Foglalkoztatási Stratégia (Budapest, 2017)
11. Roma foglalkoztatás a bio élelmiszer előállításban
• szervezési, szervezeti támogatás a biotermékek külpiaccá juttatásához; • Nemzeti Vidékfejlesztési stratégiában az ökológiai gazdálkodási stratégia ágazat. Cél: 350 ezer hektáron biotermelés 2020-ra. Ennek elérése komoly, ám alapvető nemzeti érdek a jelentős túlteljesítés; • EU támogatás 2014-2020 van hely a KAP-ban a rövid ellátási láncok támogatására, ezért ezt a biotermelés érdekében célzottan is ki kell aknázni (Benedek-Fertő, 2014); • bio TÉSZ-ek és azok országos Bio TÉSZ-ek által szervezett termékfeldolgozás-növelés, valamint ezeknek a falusi turizmusba való helyi becsatornázása jelentős biostratégiai tartalék, • tovább kell növelni a biogazda réteg innovatív képességeinek kamatoztatásában a feltételek összhangját (állami szabályozás, támogatás, oktatás, tanácsadás, piacszervezés, szervezés). Áldomás ernyőmárka Lengyel Viktor a valasz.hu portálon 2016. március 3-án arról adott hírt, hogy áttörést hozhat az élelmiszer-kistermelők magas minőségű termékeinek forgalmazásában egy állami és civil összefogásban megvalósuló kezdeményezés, az Áldomás ernyőmárka elindulása. A felsőkategóriás élelmiszerek piacát célzó közösségi vállalkozás egészen az áruházak polcaiig és a külföldi forgalmazók asztaláig juttatná az állami minőséggaranciával ellátott, feldolgozott termékeket. Képzeljük el, ahogy az ínyencek mangalicazsírral főznek Tokióban, bipcsicsókából készült ketchuppal ízesítik az ételeket Belgiumban, Dubaiban pedig hidegen sajtolt lenmagolajat öntenek a frissen felszolgált salátára! A terítékre csupa felsőkategóriás, kiváló alapanyagokból készülő, ellenőrzött körülmények között feldolgozott élelmiszer kerül, amelyek kiemelkedő minőségét állami garancia szavatolja. A csomagoláson pedig ugyanaz az egységes, elegánsan letisztult címke díszeleg. Áldomás - Made in Hungary. A közeljövőben debütáló prémium márkacsalád a tervek szerint közös nevet és arculatot ad a hazánkban vagy a határon túli magyar településeken készülő, különösen nagy gondossággal előállított élelmiszereknek. „El kell felejteni az üzleti gondolkodásban azt a filozófiát, mely szerint járt utat járatlanért el ne hagyja. A Magyarországon jellemző üzemméreteket és az elérhető erőforrásokat figyelembe véve egy igényes termékeket előállító termelő ma csak úgy tud igazán érvényesülni, ha új lehetőségeket keres magának. Egy ilyen új út az„ Áldomás” - indokolja a márkacsalád elindítását Bodrogai Ferenc, aki a Magyar Nemzeti Kereskedőházzal közösen indította az ernyőmárkát életre hívó Áldomás Kft.-t.