Lukács Gergely Sándor: Roma Foglalkoztatási Stratégia (Budapest, 2017)

11. Roma foglalkoztatás a bio élelmiszer előállításban

• szervezési, szervezeti támogatás a biotermékek külpiaccá juttatásához; • Nemzeti Vidékfejlesztési stratégiában az ökológiai gazdálkodási stratégia ága­zat. Cél: 350 ezer hektáron biotermelés 2020-ra. Ennek elérése komoly, ám alapvető nemzeti érd­ek a jelentős túlteljesítés; • EU támogatás 2014-2020 van hely a KAP-ban a rövid ellátási láncok támo­gatására, ezért ezt a biotermelés érdekében célzottan is ki kell aknázni (Bene­­dek-Fertő, 2014); • bio TÉSZ-ek és azok országos Bio TÉSZ-ek által szervezett termékfeldolgo­zás-növelés, valamint ezeknek a falusi turizmusba való helyi becsatornázása jelentős biostratégiai tartalék, • tovább kell növelni a biogazda réteg innovatív képességeinek kamatoztatá­sában a feltételek összhangját (állami szabályozás, támogatás, oktatás, taná­csadás, piacszervezés, szervezés). Áldomás ernyőmárka Lengyel Viktor a valasz.hu portálon 2016. március 3-án arról adott hírt, hogy áttörést hozhat az élelmiszer-kistermelők magas minőségű termékeinek forgal­mazásában egy állami és civil összefogásban megvalósuló kezdeményezés, az Áldomás ernyőmárka elindulása. A felsőkategóriás élelmiszerek piacát célzó kö­zösségi vállalkozás egészen az áruházak polcaiig és a külföldi forgalmazók asz­taláig juttatná az állami minőséggaranciával ellátott, feldolgozott termékeket. Képzeljük el, ahogy az ínyencek mangalicazsírral főznek Tokióban, bipcsicsó­kából készült ketchuppal ízesítik az ételeket Belgiumban, Dubaiban pedig hide­gen sajtolt lenmagolajat öntenek a frissen felszolgált salátára! A terítékre csupa felsőkategóriás, kiváló alapanyagokból készülő, ellenőrzött körülmények között feldolgozott élelmiszer kerül, amelyek kiemelkedő minőségét állami garancia szavatolja. A csomagoláson pedig ugyanaz az egységes, elegánsan letisztult címke díszeleg. Áldomás - Made in Hungary. A közeljövőben debütáló prémium márkacsalád a tervek szerint közös nevet és arculatot ad a hazánkban vagy a határon túli magyar településeken készülő, különösen nagy gondossággal előállított élelmiszereknek. „El kell felejteni az üzleti gondolkodásban azt a filozófiát, mely szerint járt utat járatlanért el ne hagyja. A Magyarországon jellemző üzemméreteket és az elérhető erőforrásokat figyelembe véve egy igényes termékeket előállító termelő ma csak úgy tud igazán érvényesülni, ha új lehetőségeket keres magának. Egy ilyen új út az„ Áldomás” - indokolja a márkacsalád elindítását Bodrogai Ferenc, aki a Magyar Nemzeti Ke­reskedőházzal közösen indította az ernyőmárkát életre hívó Áldomás Kft.-t.

Next