Pléh Csaba - Mészáros Judit - Csépe Valéria: A pszichológiatörténet-írás módszerei és a magyar pszichológiatörténet (Budapest, 2019)

INTÉZMÉNYEK ÉS SZAKÁGAK A MAGYAR PSZICHOLÓGIA UTOLSÓ ÉVTIZEDEIBEN - Akadémiai intézmények és diszciplínák - SÉRA LÁSZLÓ: Fordulópontok az erdélyi magyar pszichológia történetében: 1870–1970

236 � Intézmények és szakágak a magyar pszichológia utolsó évtizedeiben Mariska Zoltán (2000). Filozófussors – Magyarországon. Korunk, 3./4 (12), 124–134. Mariska Zoltán (2003). A filozófia nevében . Hága, Hollandia: Mikes International, Miskolc Egyetemi Kiadó, 2001. Mariska Zoltán (2006). Apáthy István politikai szereplése és pere. Korunk, 3, 10(3), 77–89. Mariska Zoltán (2009). Bartók György bölcseleti rendszerének k­ritikai elemzése . Hága, Hol­­landia: Mikes International Makkai László (1941). A Kolozsvári Magyar Királyi Ferencz József Tudományegyetem törté­­nete 1872–1919. In Bisztray Gyula, Szabó T. Attila és Tamás Lajos (szerk.) Erdély magyar egyeteme. Az erdélyi egyetemi gondolat és a Magyar Királyi Ferenc József Tudományegye­­tem története. Kolozsvár: Erdélyi Tudományos Intézet, 153–186. Marton Magda (1991). Harkai Schiller Pál cselekvéstana – ahogyan Ranschburg Pál látta. Pszichológia, 11, 147–155. Marton Magda és P. Bakay Éva (1994). A nem-tanult mozgásminták kiváltásának folyamatá­­ról: Harkai Schiller Pál elgondolásának távlatai. Pszichológia, 14, 4, 405–428. Mátrai László (1941). A kolozsvári egyetem és az európai tudományosság. In Bisztray Gy., Szabó T. A. és Tamás L. (szerb) Erdély magyar egyeteme. Az erdélyi egyetemi gondolat és a Magyar Királyi Ferenc József Tudományegyetem története. Kolozsvár: Erdélyi Tudomá­­nyos Intézet, 187–20006. Melcher, T., Winter, D., Hommel, B., Pfister, R., Dechent, P. és Gruber, O. (2013). The neural substrate of the ideomotor principle revisited: evidence for asymmetries in action-effect learning. Neuroscience, 23, 13–27. Mezei D. (Demény Dezső ) (1937). Pszichotechnikai intézetek Romániában. Korunk, 12(10), 872–874. Marin, Alain (2005). Possible links between self-awareness and inner speech: Theoretical background, underlying mechanisms, and empirical evidence. Journal of Consciousness Studies, 12(4–5), 114–134. Mudrák József (2015). Pszichológia a Debreceni Tudományegyetemen a XX. század első fe­­lében. Magyar Pszichológiai Szemle, 70, 579–595. Miyake, Akira (2004). Inner speech as a retrieval aid for task goals. Acta Psychologica , 115(2– 3), 123–142. Nagy Edit (2003). Áramló tér és álló idő – gubancokkal . Miskolc: Bíbor Kiadó Neisser , Ulrich (1967). Cognitive Psychology . New York: Appleton N. Horváth Béla (2003). Wilhelm Reich - és József Attila -párhuzamok. Forrás: 35(12), 74–81. Neufeld Béla (1926). A tudatalatti problémája a legújabb agyfiziológiai kutatás fényében. Korunk, 1(4), 206–210. Overgaard, Morten (2012). Blindsight: recent and historical controversies on blindness and blin­dsight. WIREs Cogn Sci . 2012. doi: 10.1002/ws.1184 Palágyi Menyhért. (1893). Psychologia tanulmányok I. Atheneum, 2(1), 76–93. Palágyi Menyhért (1901). A tér és az idő új elmélete . Ford.: Wieser Gy. Paks: Pákolitz István Városi Könyvtár, 2010. Eredeti: Neue Theorie des Raumes und der Zeit, Leipzig, 1901. Palágyi Menyhért (1906). A reactio-idő kísérleti elemzése . Klinikai Füzetek, XV(12), 331– 370. Palágyi Menyhért (1908a). Ranschburg Pál A gyermeki elme című könyvéről. Magyar Tár­­sadalomtudományi Szemle, 5, 443–449. Palágyi Menyhért (1908b). Marx és tanításai. Magyar Társadalomtudományi Szemle, 5–7, 387–402, 477–500, 443–449, 616–644.

Next