Rainer M. János (szerk.): A szovjet típusú rendszer időszakának vitatott kérdései (Pécs, 2022)

Oktatás- és tudomány(politika) - Felkért hozzászólások - Szabó Zoltán András: A Magyar Pedagógia című folyóirat mennyiségi és tartalmi változásai az 1961 utáni időszakban – megközelítési lehetőségek

278 ■ Szabó Zoltán András kezelt) írás lelhető fel az adott évfolyamban.­ Az erőteljes csökkenés azonban már az 1970-es években megindul, ekkor, illetve az 1980-as évekre körülbelül az 1960-as évek intenzitása tér vissza. A Magyar Pedagógiában publikált önálló írásművek száma (1961–1990). Forrás: saját szerkesztés az SZTE Miscellanea repozitórium adatai alapján [URL: http://misc.bibl. hu-szeged.hu/ – utolsó letöltés: 2019. október 1.] Bár – amint arra korábban utaltam – az 1947 és 1961 közötti időszak megszakítottságként értelmezhető, folytonosság mutatkozik abban a tekintetben, hogy az újraindulástól kezdve kimaradás nélkül, a rend­szerváltásig átlagosan 61 írásmű/évfolyam intenzitással jelent meg a periodika. 2 id. mozg. átl. (Intenzitás) Önálló írásművek száma (db) 120 100 80 60 40 20­0 Év 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 . Az „önállóként kezelt írás” kifejezés használata szándékolt, hiszen nem egyértel­mű annak eldöntése, hogy egy adott számban vagy évfolyamban mi képez önálló írásművet – mindez a különböző adatbázisokban, regiszterekben fellelhető men­­nyiségi eltérések egyik forrása.

Next