Rainer M. János (szerk.): A szovjet típusú rendszer időszakának vitatott kérdései (Pécs, 2022)
Oktatás- és tudomány(politika) - Felkért hozzászólások - Szabó Zoltán András: A Magyar Pedagógia című folyóirat mennyiségi és tartalmi változásai az 1961 utáni időszakban – megközelítési lehetőségek
278 ■ Szabó Zoltán András kezelt) írás lelhető fel az adott évfolyamban. Az erőteljes csökkenés azonban már az 1970-es években megindul, ekkor, illetve az 1980-as évekre körülbelül az 1960-as évek intenzitása tér vissza. A Magyar Pedagógiában publikált önálló írásművek száma (1961–1990). Forrás: saját szerkesztés az SZTE Miscellanea repozitórium adatai alapján [URL: http://misc.bibl. hu-szeged.hu/ – utolsó letöltés: 2019. október 1.] Bár – amint arra korábban utaltam – az 1947 és 1961 közötti időszak megszakítottságként értelmezhető, folytonosság mutatkozik abban a tekintetben, hogy az újraindulástól kezdve kimaradás nélkül, a rendszerváltásig átlagosan 61 írásmű/évfolyam intenzitással jelent meg a periodika. 2 id. mozg. átl. (Intenzitás) Önálló írásművek száma (db) 120 100 80 60 40 200 Év 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 . Az „önállóként kezelt írás” kifejezés használata szándékolt, hiszen nem egyértelmű annak eldöntése, hogy egy adott számban vagy évfolyamban mi képez önálló írásművet – mindez a különböző adatbázisokban, regiszterekben fellelhető mennyiségi eltérések egyik forrása.