Szilveszter László Szilárd: Festett az arcom nékem is… Irónia a modern és posztmodern költészetben (Marosvásárhely, 2009)

Jegyzetek

lág megismerését birtokolja." Vő. Friedrich Nietzsche: A vándor és árnyéka. Göncöl Kiadó, Budapest, 1990, 103. 177 Kulcsár Szabó Ernő: Az elidegenített nyelv "beszéde". Az avantgarde hagyomány kérdéséhez. In: Szöveg, medialitás, filológia. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2004, 190. 178 Angyalosi Gergely: A név és aláírás problematikája Jacques Derrida műveiben. Filológiai Közlöny 1996/2,162. m vö. Cs. Gyimesi Éva: A pajzán angyal (A szent és a profán Dsida köl­tészetében). i. m. 149-155. is» Foucault szerint: ,,[a]z ember nem tudott konfigurációként kirajzo­lódni az episztémében, anélkül, hogy a gondolkodás ne fedezze fel benne, de rajta kívül szintén, a peremén, ám ugyanakkor egész szö­vedékével határozottan összefüggve, az éjszaka egy részét, azt a lát­szólag tehetetlen kiterjedést, amelyben a gondolkodás foglaltatik, egy elgondolatlant, amelyet szőröstül-bőröstül tartalmaz, ám amely­ben maga is fogva van." Vö. Michel Foucault: A szavak és a dolgok. A társadalomtudományok archeológiája, i. m. 365. 181 Idézi: Németh G. Béla: Kosztolányi fölfogásának néhány eleme. i. m. 20. 182 Bori Imre: A „semmi ágán." In: Eszmék, látomások (Tanulmányok). Forum Könyvkiadó, Újvidék, 1965, 20. 183 Vö. Martin Heidegger: A rpvmg lényegéről és fogalmáról, i. m. 278. is« Veres András: A „homo aestheticus" - Kosztolányi Dezső vázlatos pályaképe. Literatura 2004/3-4, 306. 185 Northrop Frye: A Biblia igézetében. Hermeneutikai Kutatóközpont, Budapest, 1995, o. n. 186 Orbán Gyöngyi: ígéret kertje. A dialógus poétikája felé. Pro Philo­­sophia-Polis Könyvkiadó, Kolozsvár, 1999,123. 187 Vö. Janzer Frigyes: József Attila vagy József Attilák? In: Kulcsár Szabó Ernő, Kulcsár-Szabó Zoltán, Menyhért Anna (szerk.): Tanulmányok József Attiláról, i. m. 71-78. 188 Az én-Te szembenállást, az emberi immanencia és isteni transzcen­dencia közötti feloldhatatlan ellentétet e két szöveg intertextuális párbeszédében az „elhull örökre"-„te megmaradsz", illetve a „sem­­mije"-„minden" oppozícionális kapcsolatok is megerősítik. 189 Vö. Hans Georg Gadamer: Igazság és módszer, i. m. 90. 164

Next