Garai László: Egyáltalán, minek nekünk gazdaságpszichológia? (Budapest, 2015)
II. Hogyan működünk és hogyan értelmezünk? - Hogyan értelmezünk?
így aztán bármennyire igaza van is Hayeknek meg Liskának az információt hordozó kommunikációra nézve, az a kommunikáció, amellyel szociális identitásunkat adminisztráljuk, s közben kapcsolatokat oldunk és kötünk, egyre nagyobb tért nyer a gazdaságban. Ezt fejezik ki ezredvégi életünk legkülönbözőbb jelenségei: Az is, amelynek kapcsán szó szerint kell venni, ha kapcsolati tőkéről hallunk: ha megfizetjük, amibe egy-egy kapcsolat kiépítése kerül, s nem okvetlenül pénzben, hanem például abban, amit identitásunkból ilyenkor feladunk, akkor a kapcsolat, amelyet ezzel a beruházással szereztünk, újabb kapcsolatok létrehozásában kamatozhat. S az is, amelynek kapcsán nem kell szó szerint venni, ha korrupcióról olvasunk: ha egy kapcsolat tényleg a piaci ügylet esélyét tudja számomra előnyösen eltéríteni abból az irányból, amelybe a piac láthatatlan keze terelné, akkor a kapcsolat egyenesen pénzben is kamatozhat, s akkor azt kész lehetek pénzen meg is vásárolni. Ha már kommunikációval nem voltam képes. 200