Pál István - Szabó Csaba: Budapest közlekedésfejlesztése a politika napirendjén 1957–1990 - Budapest (Budapest, 2018)

Az élhető város kérdése. Parkolás és forgalomcsillapítás

58. kép. Káosz a Felszabadulás téren (Ferenciek tere) 1975-ben, az észak-déli metró állomásának építése alatt 8 óráig maradt engedélyezett a parkolás. A hosszú ideig tartó várakozásra a Duna alsó rakpartját jelölték ki; a Fővárosi Garázsipari Vállalatnál ellenőrző egység ala­kult, amely a rendőrséggel együttműködve járt el a szabálytalankodókkal szemben. Végül, de nem utolsósorban a rendezési terv a parkosítást, illetve a zöldterületek növekedését is kilátásba helyezte.4 A Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága megtárgyalta a terveket. Szépvölgyi Zoltán nem helyeselte, hogy a Városházát megnyissák a közlekedésnek. Nagy Ru­dolf azonban rámutatott: a városházi passzázs kizárólag opció, amely akkor lesz aktuális, ha a túloldalon megépül a nagyáruház. A főigazgató egyben kijelentette, hogy amennyiben a VB mégis ellene foglal állást, azt a hivatal sem fogja erőltetni. Molnár Endre kétségeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a járműforgalmat még nagyobb mértékben kitiltsák, mondván, hogy a jelenlegi is túlságosan vérmes el­képzelés. Nagy elismerte: arról nem lehet szó, hogy az egész Belvárosból kitiltsák a forgalmat, mivel az észak-déli és a kelet-nyugati főirányra szükség van, hiszen a körzet hidjai nélkülözhetetlenek.5 4 BFL XXIII.102.a FT VB 1976. IX. 1. 6. Napirendi pont. 160-170. 5 BFL XXIII.102.a FT VB 1976. IX. 1.6. Szó szerinti jegyzőkönyv. 344-355. 223

Next