Pál István - Szabó Csaba: Budapest közlekedésfejlesztése a politika napirendjén 1957–1990 - Budapest (Budapest, 2018)

Az élhető város kérdése. Parkolás és forgalomcsillapítás

63. kép. Wartburg 311 személygépkocsi közúti ellenőrzés alatt a Ferencvárosi villamoskocsiszín előtt 1973-ban. Ma a kockaköves-poros utca helyén húzódik a Hungária körút téknek. A városszépészeti beavatkozásoktól függetlenül az előző évekhez viszonyítva a helyzet sok tekintetben rosszabbodott. Ezért a Fővárosi Tanács döntése alapján a József Attila utca-Engels tér-Bécsi utca-Martinelli tér-Bárczy István utca-Tanács körút-Kossuth Lajos utca-Szabadsajtó út-Váci utca-Pesti Barnabás utca-Petőfi tér-Duna-korzó védett övezetté alakult, ahová csak engedéllyel lehet behajtani, és a várakozásért a legmagasabb tarifát kell fizetni. Az intézményeknek parkolóhelyen­ként havi 4400 forintot vagy évi 52 800 forintot kellett fizetniük. Ezzel egy időben az Arany János utca-Bajcsy-Zsilinszky út-Dalszínház utca-Kazinczy utca-Rákóczi út-Tanács körút-Engels tér-József Attila utca-Roosevelt tér-Széchenyi rakpart; va­lamint a Szabadsajtó út-Kossuth Lajos utca-Múzeum körút-Ferenczy István utca- Károlyi Mihály utca-irányi utca-Belgrád rakpart által határolt terület is fizetőssé vált. Az összes parkolóhely 12-20 Ft/óradíj ellenében volt igénybe vehető, de itt is csak legfeljebb két óráig. Ugyanez az elv érvényesült a Kossuth Lajos tér-Alkotmány 238

Next