Pál István - Szabó Csaba: Budapest közlekedésfejlesztése a politika napirendjén 1957–1990 - Budapest (Budapest, 2018)

Képek jegyzéke

14. Az első 7c busz áthalad az Erzsébet hídon, 1964. (Fotó: Fortepan/Nagy Gyula, k.a.: 58840) 15. A Nemzeti Színház teljes pompájában, 1964. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 97193) 16. Bontás alatt a Nemzeti Színház, 1965. (Fotó: Fortepan/Pálinkás Zsolt, k.a.: 31611) 17. Gödöllő-Palotakert HÉV-állomás, 1961. A korban a HÉV vonalain jelentős teherforgalom volt. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 80168) 18. Felfordulás a Könyves Kálmán körúton, előtérben egy trolibusz tatja, háttérben a Kőbánya felső- Keleti pu./Józsefvárosi pu. vasút felüljárója, 1961. (Fotó: Fortepan/Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_10, k.a.: 104262) 19. A Déli pályaudvar 1962-ben emelt új utascsarnoka, mögötte még állnak a régi épületek. 1973-ban, a metró építéséhez kapcsolódóan Kővári György tervei alapján a csarnokot kibővítették, a Déli Vasút felvételi épületének helyére pedig irodaházat húztak fel, a pályaudvar ekkor nyerte el mai formáját. (Fotó: Fortepan/Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_ll, k.a.: 102860) 20. Kézi váltóállítás a Nyugati pályaudvaron, 1970. (Fotó: Fortepan/Magyar Rendőr, k.a.: 65817) 21. Kerepesi út, Rákosfalva HÉV-megállónál a Körvasút felüljárója felé tekintve, 1960. (Fotó: Forte­pan/UVATERV, k.a.: 80395) 22. Teljes üzem a Baross téren. (Fotó: Fortepan/Magyar Rendőr, k.a.: 65631) 23. Jó az öreg a háznál: a kisföldalatti 6-os pályaszámú, 1896-ban gyártott motorkocsijából és a nagy utasforgalom miatt a hatvanas években forgalomba állított vezérlőkocsiból álló vonata csattog a városligeti váltókon 1969-ben. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 97744) 24. A múlt és a jövő. Az első budapesti metrókocsi, röviddel érkezése után, a Fehér úton egy lovas szekér társaságában, 1968-ban. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 97646) 25. A metrókocsik elegáns utastere 1970-ben. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 94864) 26. Kültelki útviszonyok 1959-ben, Ifjúmunkás utca-Hurok utca sarok. Háttérben a József Attila-la­­kótelep. (Fotó: Fortepan/Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_ll, k.a.: 103838) 27. A megújult Blaha Lujza tér 1966-ban, nem sokkal az aluljáró átadását követően. Az Astoriához hasonlóan itt is épült feljáró a Rákóczi úton közlekedő villamosok megállóihoz, ám 1972-ben, a kelet-nyugati metró teljes átadását követően néhány nappal a villamosvonalon megszűnt a forga­lom. (Fotó: Fortepan/Magyar Rendőr, k.a.: 65457) 28. Vágányfelújítás a Nagykörúton, 1972-ben. (Fotó: Fortepan/Urbán Tamás, k.a.: 89948) 29. Emelőn a 3469-es kocsi a BKV Fehér úti főműhelyében, 1972. (Fotó: Fortepan/UVATERV, k.a.: 98233) 30. Kalauz nélküli (KN) 6-os villamos a falatnyi peron mellett, 1965. (Fotó: Fortepan/Nagy Gyula, k.a.: 50380) 31. A megújult Baross tér a 19-es és a 44-es villamossal. A Rákóczi úti villamosvonalakat 1973-ban megszüntették, 1971. (Fotó: Fortepan/Urbán Tamás, k.a.: 87793) 32. A BAH-csomópont építése 1975-ben. (Fotó: Fortepan/Kádas Tibor, k.a.: 84825) 33. Forgalom a Móricz Zsigmond körtéren 1973-ban. (Fotó: Fortepan/Magyar Rendőr, k.a.: 65974) 256

Next