Adamik Tamás - A. Jászó Anna - Aczél Petra: Retorika (Osiris tankönyvek, 2004)

A. Jászó Anna: A retorika alkalmazása

A SZÖVEGÉRTŐ OLVASÁS ♦ 505 Hangay Zoltán (1991) Jelentéstan, szövegtan. In A magyar nyelv könyve. Főszerk. A Jászó Anna. Buda­pest, Trezor Kiadó. Horváth Zsuzsanna (1997) Szövegek és olvasóik - Helyzetkép a tanulók szövegértéséről. In Monitor 95. A tanulók tudásának felmérése. Szerk. Vári Péter. Budapest, Országos Közoktatási Intézet. Kádárné Fülöp Judit (1985) Olvasás és kommunikáció. Budapest, OPI. Kernya Róza (szerk.) (1995) Az anyanyelvi nevelés módszerei. Kaposvár-Budapcst, Csokonai Vitéz Mi­hály Tanítóképző Főiskola - Móra Ferenc Könyvkiadó. Levinson, S. C. (1983) Pragmatics. Cambridge, Cambridge University Press. Manguel, Alberto (2001) Az olvasás története. Budapest (eredeti: 1996), Park Könyvkiadó. Ordögh Ottó: Tisztelet Ezópusnak. 99 állatmcsc. Petőfi S. János - Benkes Zsuzsa (1998) A szöveg megközelítései. Budapest, Iskolakultúra. Raisz Rózsa (2002) Kossuth Lajos körmondatairól. In Kossuth Lajos, a szó művésze. Szerk. Szikszainé Nagy Irma. Debrecen, a Debreceni Egyetem Magyar Nyelvtudományi Intézetének kiadványai 78. sz. Richards, I. A. - Ogden, K. C. (1923) The Meaning of Meaning. London, Routledge & Kegan Paul. Ruddcll, R. B. - Ruddcll, M. R. - Singer, H. (cds) (1994) Theoretical Models and Processes of Reading. Fourth edition. Newark, Delaware. Samuels, Jay S. (1994) Toward a Theory of Automatic Information Processing in Reading, Re­visited. In Theoretical Models and Processes in Reading... 816-837. Sarmavuori, K. (1998) The Moomins in the World - Learning with Text. Turku, University of Turku. Sík Sándor (2000) Az olvasás tudománya. Szeged, Sík Sándor Piarista Egyetemi Szakkollégium. Sinclair, Anne - Berthoud-Papandropoulou, Ioanna (1984) Children’s Thinking about Language and Their Acquisition ofLiteracy. InLanguage Awareness and Learning to Read. Eds. Downing,John - Valtin, Renate. New York, Springer-Verlag. Spira Veronika (1994) József Attila: Bánat. Műközpontú vagy gyermekközpontú irodalomtanítás. In Sipos Lajos (szerk.): Irodalomtanítás. 1. kötet, Pauz Kiadó, 551-559. Spira Veronika (1995) Műközpontú és/vagy gyermekközpontú irodalomtanítás. In A többkönyvű ok­tatásaié. Szerk. Nagy Attila. OSZK, Budapest, 50-57. Squire, James R. (1994) Research in Reader Response, Naturally Interdisciplinary. In Theoretical Models and Processes of Reading. Eds Ruddell, R. B. - Ruddcll Rapp, M. - Singer, H. Fourth Edition. Newark, Delaware, 637-652. Szeberényi Lajos(1849) Politikai szónoklattan. Pest. Szikszainé Nagy Irma (1992) Tragikumról, halálról. (Ásó tagozatosoknak szánt versek elemzése.) Magyartanítás, 1. sz. 12-16. Szikszainé Nagy Irma (1999) Leíró magyar szövegtan. Budapest, Osiris Kiadó. Szikszainé Nagy Irma (2001) Szövegértés - szövegelemzés - szövegalkotás. Budapest, Osiris Kiadó. Tandori Dezső (2000) Egy talált tárgy megtisztítása. A „klasszikus Tandori”. Budapest, Fekete Sas Kiadó. Tolcsvai Nagy Gábor (2001) A magyar nyelv szövegtana. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó. Tóth László (2002) Az olvasás pszichológiai alapjai. Debrecen. Veszclszkiné Huszárik Ildikó (2002) Szöveg + értés. Magyartanítás, 4. sz. 18-19. Wciss, Donald H. (1989) Hogyan tartsunk hatásos beszédet? Budapest, Park Könyvkiadó.

Next