Mészáros István - Németh András - Pukánszky Béla: Bevezetés a pedagógia és az iskoláztatás történetébe (Osiris tankönyvek, 2000)

Tartalom

TARTALOM BEVEZETÉS 13 I. A modern pedagógia történeti gyökerei 1. AZ ÍRÁSBELISÉG ELŐTT 17 2. ÓKOR 18 2.1. AZ ÓKORI KELETI KULTÚRÁK 18 2.1.1. Mezopotámia 18 2.1.2. Egyiptom 19 2.1.3. India 21 2.1.4. Kína 22 2.2. AZ ÓKORI GÖRÖGÖK NEVELÉSE 23 2.2.1. Az archaikus kor 23 2.2.2. Spárta (Kr. e. VIII-IV. század) 25 2.2.3. Athén (Kr. e. VI-V. század) 26 2.2.4. Hellénisztikus nevelés (Kr. e. 336 - Kr. e. 30) 28 2.2.5. Elméletek a nevelésről 30 2.3. RÓMA (KR. E. VIII. - KR. U. V. SZ.) 36 2.3.1. Nevelés a hellénizmus előtt 36 2.3.2. Római nevelés a hellénizmus korában 37 2.3.3. Quintilianus 40 2.4. A KORAI KERESZTÉNY NEVELÉS 41 2.4.1. A műveltség új tartalma .. 41 2.4.2. A korai keresztény művelődés 42 2.4.3. A gyermekszemlélet változása 43 3. KÖZÉPKOR 48 3.1. KLERIKUS NEVELÉS 48 3.1.1. Kolostori iskolák 49 3.1.2. A műveltség új rendszere 50

Next