Nagy Attila: Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás. Szócikkmásolástól a paródiaírásig (Nemzeti téka, 2001)
IV. Történések, eredmények
169- Készülj fel érvekkel annak bizonyítására, hogy: 1. Az olvasás feltétele a valódi műveltség megszerzésének, 2. Az olvasás nem feltétele a valódi műveltség megszerzésének (A felszólalást legalább egy idézettel és két hivatkozással támaszd alá!)- Látogatás József Attila szülőhelyén, élménybeszámoló írása és előadása b) Csoportos feladatok- Dramatizált jelenet Móricz Zsigmond Hét krajcár c. novellájából (a dramatizált változat elkészítése, előadása)- Babits Mihály: Képek, emlékek Babits életéből (bevezető életrajzi órához, képekkel illusztrált kiselőadás készítése)- Irodalmi est összeállítása Juhász Gyula impresszionista tájverseiből „Magyar táj, magyar ecsettel” címmel- Dramatizált jelenetek előadása a Tanár úr kénemből- Összefoglaló vetélkedő összeállítása aNyugat alkotóinak köréből c) Az egész osztályt érintő kötelező feladat: A görög színház, a görög dráma születése. Választható feladatok: kiselőadás, a témát összefoglaló tabló/kiállítás készítése. A fentieken túl volt még versmondó verseny, Weöres Sándort bemutató műsor (a forgatókönyvet a gyerekek írták, és rendszeresen szerveznek könyvmolydélutánokat is). Antal István biológus kollégánk többfordulós „Élő-Világ” vetélkedőt szervezett, melyhez főként „cikkvadászattal” készülhettek fel a tanulók, új anyag feldolgozását csoportmunkával készítették elő. Rendkívül feszült, vitával tarkított történelemórát eredményezett már az első évben, amikor a magyar honfoglalás alapvető kérdéseiről szólva Szekfíí Gyula, László Gyula és Engel Pál idevágó nézeteit ütköztették a diákok referátumain keresztül. Varga Magdolna földrajztanár a kísérlet második évében csatlakozott kezdeményezésünkhöz. BIOLÓGIA ANTAL ISTVÁN BESZÁMOLÓJA Olvasásfejlesztés? Minek? Milyen őrültség ez már megint? Nem, erre nem vállalkozom - ezek voltak az első gondolatok, melyek az agyamban cikáztak, amikor Balatoni Teréz tanárnő, a kísérletben részt vevő